יו"ר ההסתדרות לשעבר עופר עיני החליט לפרוש מחברותו בדירקטוריון בנק יהב - תפקיד שבו שימש בעשור האחרון. עיני מסיים את תפקידו כדי להימנע מניגודי אינטרסים עם תפקידו החדש כנציג הנהלת בנק דיסקונט במשא ומתן עם העובדים.

במסגרת הסכם ההתייעלות הנהלת דיסקונט מתכוונת להביא לפרישה מרצון של 250 עובדים. עיני אמור לייעץ להנהלה בתיאום עם ועד העובדים. כתוצאה מהפרישה מבנק יהב יוותר עיני על הכנסות של כ-600 אלף שקל בשנה (כפי שנחשף לראשונה ב"מעריב").

עיני שימש בדירקטוריון כנציג ההסתדרות (בנק יהב נשלט על ידי בנק המזרחי טפחות, החברה למשק וכלכלה והסתדרות עובדי המדינה), וההחלטה על הפרישההתקבלה בתיאום עם הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל. את עיני יחליף כנראה אבי ניסנקורן, היו"ר הנוכחי של ההסתדרות.

עיני החליט לפרוש מבנק יהב מאחר שההסכם עם הנהלת דיסקונט לא יהיה כנראה היחיד. על פי הערכות, יו"ר ההסתדרות לשעבר מנהל מגעים עם גופים פיננסיים ומשקיים נוספים, מתוך הנחה שדמי הייעוץ שיתקבלו בגינם יהיו גבוהים בהרבה מאובדן ההכנסות מבנק יהב.


עיני, מנהל מגעים נוספים. צילום: גדעון מרקוביץ', פלאש 90

היוזמה לגיוסו לבנק דיסקונט הגיעה מיו"ר דירקטוריון הבנק יוסי בכר. השניים שומרים על קשרי חברות מהתקופה שד"ר בכר כיהן כמנכ"ל האוצר. יו"ר דירקטוריון הבנק טיפל בסוגיה אף שעל פי הוראות בנק ישראל אין זה מתפקידו לעסוק בנושאים ניהוליים שוטפים, אלא לפקח על ההנהלה ולהתוות אסטרטגיה עסקית. עם זאת, את המגעים עם עיני בשבועות האחרונים הובילה מנכ"לית הבנק לילך טופילסקי-אשר. מי שקידם מאחורי הקלעים את המגעים היה יו"ר הוועד היוצא ריקי בכר.

ההסכם עם הנהלת דיסקונט גרר ערב יום הכיפורים תגובות חריפות ביותר, בעיקר מצד חברי מפלגת העבודה, שפעם נחשבה מגרשו הביתי של עיני. הביקורת הגיעה מחברי הכנסת שלי יחימוביץ' (שקיבלה כתף קרה מעיני), איתן כבל (שניסה להחליף את עיני כיו"ר ההסתדרות) ומיקי רוזנטל, שניהל בעבר מאבק משפטי בהסתדרות באמצעות עו"ד רונאל פישר.

בסביבת עיני סירבו בסוף השבוע להתרגש מהביקורת, והדגישו כי לא יחזור בו מההסכם, וכי כבר בסוף 2013 הודיע על כוונתו לפרוש מההסתדרות וללכת למגזר העסקי. נוסף על כך, לטענתם, המהלך בוצע בתיאום עם ועד עובדי דיסקונט. עיני נבחר לפני כשלושה חודשים ליו"ר ההתאחדות לכדורגל, תפקיד שאותו הוא ממלא ללא שכר.