שר האוצר יאיר לפיד ענה לראש הממשלה שאמר בראיון שהעניק בארה"ב כי הוא לא מתלהב מחוק מע"מ אפס, כי החוק יעבור בקרוב.

בדברים שנשא היום בפתח ישיבת סיעת "יש עתיד" (כיוון שלא התקיימה ישיבת ממשלה) אמר שר האוצר לפיד על חוק מע"מ אפס אחוז: "איש לא עשה פה במשך שנים דבר וחצי דבר בנושא. נתנו למפלצת לגדול, ולא עשו כלום. עכשיו אנו משנים את הדברים. באנו לעבוד. לא רק למתוח ביקורת. לא רק מע"מ אפס יוזיל את מחירי הדירות אלא סדרה שלמה של תוכניות לבניית עשרות אלפי יחידות דיור והגדלה מסיבית של היצע שתאפשר לזוגות צעירים יוצאי צבא לרכוש דירה".


יאיר לפיד בפתח ביתו. התנצל על הזימון בשבת. צילום: פלאש 90

הוא אמר עוד כי ביום שלישי השבוע תאשר הממשלה את הצעת תקציב המדינה לשנת 2015 והבטיח כי התקציב שיציג "אינו תקציב של גזירות, אלא תקציב עם תוספות משמעותיות ולא רק לביטחון, אלא גם למשרדים החברתיים.

"בתקציבים לשירותים החברתיים יש תוספות מעבר לגידול הטבעי - הרחבת מפעל ההזנה, שיפור הטיפול הרפואי, קיצור תורים, הגדלת קצבה לקשישים ועוד". לדברי לפיד, "התקציב הזה גם יוזיל את יוקר המחיה". הוא הסביר כי "לא רק מע"ם אפס יוזיל את מחירי הדירות, אלא סדרה שלמה של תוכניות שגיבשנו.

"אני מזכיר לכולם שלפני פחות משנתיים קיבלנו משק בסכנת קריסה ותחזית גרעון של מעל חמישה אחוז. לאחר תקופה קצרה הצלחנו לחזק את המשק והצעדים שעשינו מאז מאפשרים לנו עכשיו להגיש תקציב שמשפר תקציבים אזרחים. זה לא תקציב של גזרות ושל העלאת מיסים.

"מדובר בתקציב שמזרים משאבים לשיפור החינוך הבריאות הרווחה הביטחון האישי. כל מה שנוגע לחייהם של אזרחי ישראל. מהשכבות החלשות ועד למעמד הבינים. בתקציבים שהוקצו לשרותים החברתיים יש תוספות משמעותיות מעבר לגידול הטבעי.

לפיד התנצל על זימון העיתונאים בשבת: "טעיתי"

במהלך הישיבה, מצא שר האוצר זמן להתנצל על כך שזימן מסיבת עיתונאים בשבת לפני כשבועיים. בישיבה העלתה בפניו ח"כ עליזה לביא שאלה לגבי מסיבת העיתונאים שכינס בשבת לפני שבועיים בשעה 16:00 אחה"צ, בה ביקש להגיב על הודעה שנמסרה בנושא דירוג האשראי של ישראל: "קיבלתי הרבה פניות בעניין הזה מאנשים שמחו על כך, אני מבקש את דעתך בעניין", אמרה ח"כ לביא ללפיד.

בתגובה אמר שר האוצר: "טעיתי, ולא הייתי צריך לגרום לאנשים אחרים לחלל שבת". בתגובה אמרה ח"כ עליזה לביא כי היא רואה את תשובתו של השר לפיד כ"מעשה אמיץ".