עובדי נמל חיפה יחזרו לעבודה באופן מיידי, כך הורה הערב (ב') בית הדין האזורי לעבודה בצו מניעה שהוציא. מחר בבוקר יתקיים דיון בנושא.

ועד העובדים בנמל חיפה פתח הבוקר בשביתה פתאומית בעקבות הכוונה לפטר עובדים ולבצע רפרומה בנמלים. יו"ר ועד העובדים מאיר תורג'מן, סיפר כי על קיום השביתה הוחלט בסיומה של אסיפת עובדים שנערכה הבוקר.   

"לא נוכל להמשיך במצב כזה שבו העתיד התעסוקתי שלנו לוט בערפל", אמר תורג'מן: "במהלך הדיונים המעטים שהתקיימו איתנו נאמר לנו גם שיש כוונה לפטר עובדים בחיפה ובאשדוד, ואם זה לא מספיק גרוע אז עכשיו הם רוצים גם להפריט את הנמלים הישנים על מנת שלא תהיה לנו יכולת להתמודד עם הנמלים החדשים. זה בלתי אפשרי להמשיך ככה. כל ההרגשה הזו ועוד בעיקר לפני החג היא הרגשה נוראית. חוץ מאשר לסלק אותנו מהארץ שר התחבורה עשה הכל. האווירה כאן סוערת". 


צילום: רויטרס

בתגובה לשביתה פנתה הנהלת נמל חיפה לבית הדין האזורי בחיפה, בבקשה להוצאת צו אשר ישיב את העובדים לעבודה סדירה ומלאה.

מהנהלת נמל חיפה נמסר: "בתום אסיפת עובדים בנמל חיפה שנערכה היום ואשר כללה את כלל עובדי הנמל והסתיימה בשעה 10:00  בבוקר, התפזרו עובדי הנמל על פי הנחיות מזכירי הועדים של הסקטורים השונים לבתיהם. הנהלת הנמל עדכנה את איגוד עובדי הנמל בהסתדרות ופונה בדחיפות לבית הדין האיזורי לעבודה בחיפה, על מנת להחזיר את העובדים מיידית לעבודה סדירה ומלאה".