שערו היציג של הדולר התחזק אתמול (ב') ב-0.7135 אחוזים ל-3.67 שקלים, אולם חולשתו בשווקי העולם עשויה להביא למגמה שונה בימים הבאים. ואכן במסחר הבין בנקאי של הבוקר, הדולר נחלש קלות ביחס לשקל והוא נסחר בשער של 3.6695.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל ביצע נסיגה חדה לאחור עם פתיחת שבוע המסחר ולמעשה מחק את הזינוק שנרשם ביום שישי בעקבות נתוני התעסוקה הטובים מהמצופה בארצות הברית". לדברי FXCM, התנועה לא היתה מוגבלת רק לזירת המט"ח המקומית ובכל השוק העולמי נרשמה נסיגה דומה של הדולר.

"לא היתה לכך איזו סיבה פונדמנטלית משמעותית. המסחר היה דליל והמשקיעים בחרו לממש רווחים, וזאת לאחר שמדד הדולר השלים 12 שבועות רצופים של עלייה, הרצף הארוך ביותר מזה 40 שנה", מסבירים במחלקת המחקר.

מדד הדולר עלה מאז תחילת השנה ב-8%, על רקע הציפייה כי כלכלת ארצות הברית תצמח בקצב גבוה יותר לעומת אירופה ויפן, וכי הבנק הפדרלי יתחיל ב-2015 בסבב העלאות ריבית, ובכך יווצר פער תשואה של הדולר למול יתר המייג'ורס.

ב-FXCM צופים המשך עלייה של הדולר-שקל. "ברמה הטכנית, ירידה מתחת ל-3.65 עשויה לתת את האות לתיקון רחב יותר כלפי מטה", אומרים ב-FXCM, "מנגד, עלייה מעל 3.7 תדרבן את הספקולנטים לדחוף את הצמד לשיאים חדשים ועשויה לסמן את המהלך המשמעותי הבא".


הדולר, נסיגה בכל השווקים. צילום: רויטרס