משבר עובדי הדואר מגיע לסיומו. נציגי העובדים השובתים הגיעו לסיכום על המדינה ויציגו את עיקרי ההסדר במסיבת עיתונאים שתתקיים היום (ג') בצהריים, בשעה 13.00, בנוכחות שר התקשורת גלעד ארדן, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל דואר ישראל חזי צאיג ויו"ר ועד העובדים שמעון פרג'ון.

בשבועות האחרונים השביתה ההסתדרות חלקים מהשירות הציבורי כמפגן סולידריות עם עובדי הדואר. בין היתר הושבתו עובדי שירות התעסוקה ועובדי המכס בנמלי הים של אשדוד וחיפה.

העובדים השובתים יצאו נגד הרפורמה המתוכננת בשירות הדואר והאשימו את המדינה בהתנהלות חד צדדית בכל הנוגע לשינויים מבניים, תוך התעלמות מוחלטת מהעובדים. שמעון פרג'ון, יו"ר ועד עובדי הדואר קרא במהלך המאבק למקבלי ההחלטות "לעשות חשבון נפש עמוק ולהחליט האם אנחנו רוצים מדינה של שוק עבדים".

ואילו יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר: "בלתי נתפס שהמשבר של עובדי הדואר ועובדי הקבלן ממשיך להעמיק בזמן שכל הפתרונות מונחים על השולחן. אני קורא לשר התקשורת לגלות מנהיגות אחראית ולסיים את המשבר בהקדם, הן לטובת העובדים והן למען ההבראה של הדואר".

בשבוע שעבר יצאו עובדי הדואר לרחובות בארבע הערים הגדולות. הם הניפו שלטים וחסמו בהן את הצמתים המרכזיות, בקריאה לפתרון המשבר. 


מחאת עובדי הדואר, לקראת סיום? צילום: ההסתדרות