בטקס השקה חגיגי שנערך במוצאי החג במטה חברת אפל בקליפורניה, ארה"ב, הכריזה החברה על דור האייפדים החדש - האייפד אייר 2, אייפד מיני 3, מקבוק ואיימק וגם אייפד פרו בגודל 12.9 אינץ'. אלא שכיממה לפני ההשקה הדליפה החברה בטעות לרשת תמונות של המכשירים החדשים ופרטים. הפרטים, שהופיעו ב־ iBooks שב- iTunes של אפל, הוסרו מיד לאחר שהתגלתה הטעות.

התמונות שהודלפו בטעות כללו תיאור של מערכת זיהוי טביעת האצבע של אפל, הטאץ' ID , שתיכלל במכשירים החדשים ועד כה הייתה זמינה רק באייפון. גולת הכותרת של האירוע הייתה האייפד אייר 2. המכשיר מיוצר בגודל 10.1 אינץ' ובעובי של כ-6.1 מילימטר בלבד, מה שהופך אותו לאייפד הדק בעולם והוא מצויד מאחור במצלמת 8 מגה פיקסל ובמצלמה קדמית של 1.5 מגה פיקסל בלבד. 

המסך בעל תצוגה המכונה "רטינה משולשת", כלומר פיקסלים הדחוסים זה ליד זה בצפיפות הגבוהה פי שלושה יותר מאשר בדור הראשון של אותה תצוגה. היכולת החדשה תאפשר לפצל את המסך ולעבוד במקביל, בדומה לעבודה במכשירי סמסונג החדשים, שגם להם רזולוציה גבוהה במיוחד. בזכות שימוש במעבד A8 , שכמות הזיכרון בו מגיעה ל- 2 ג'יגה RAM, יתאפשר לאפליקציות ולמשחקים תובעניים במיוחד "לרוץ" בצורה חלקה על המכשיר. 

מערכת ההפעלה של המכשיר תהיה iOS 8 ששוחררה לא מזמן, וזמינה כבר עכשיו לאייפדים מהדור הקודם. המכשיר החדש צפוי להגיע לחנויות בתחילת נובמבר, במחיר של 499 דולר. גוגל שניסתה לגנוב את ההצגה בחרה בתזמון אסטרטגי במיוחד - יום לפני ההשקה של אפל - והציגה מכשירים משלה: סמארטפון נקסוס 6, טאבלט נקסוס 9, ובהזדמנות זו גם אפשרה חשיפה מלאה לאנדרואיד L, מערכת ההפעלה הבאה למכשירים האלה.

טים קוק עם האייפד החדש. צילום: רויטרס