מכון היצוא מדווח היום (ג') על גידול ביצוא הסחורות ברבעון השלישי של השנה. מניתוח אגף הכלכלה במכון, עולה כי בשלושת חודשי הרבעון השלישי עלה יצוא הסחורות בשיעור דולרי של כ-4.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכם בכ-13.3 מיליארד דולר.

יצוא הסחורות ללא יהלומים עלה במהלך תקופה זו בשיעור דולרי של 5.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, והסתכם כ-11.2 מיליארד דולר. היצוא החקלאי ירד בשיעור של כ-12% והסתכם בכ-165 מיליון דולר. יצוא היהלומים ירד בשיעור של כ-2% והסתכם בכ-2.1 מיליארד דולר. עיקר העלייה ביצוא הסחורות בגלל זינוק חד של 37% בייצוא התרופות לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-1.4 מיליארד דולר.

ייצוא הכימיקלים עלה בכ-1.5% והסתכם בכ-2.7 מיליארד דולר וייצוא הרכיבים האלקטרוניים נותר ללא שינוי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכם בכ-1.1 מיליארד דולר. סך יצוא שלושת הענפים הדומיננטיים הללו, המהווים כ-46% מסך ייצוא הסחורות, עלו בשיעור של 8.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ-5.2 מיליארד דולר. היצוא בכל יתר הענפים עלה בשיעור דולרי של כ-3% והסתכם בכ-6 מיליארד דולר.

צילום ארכיון: יח"צ

לדברי רמזי גבאי, יו"ר מכון היצוא: "העלייה ביצוא הסחורות ברבעון השלישי עדיין אינה מצביעה על שינוי המגמה ביצוא. עם זאת, הפיחות בשער השקל מול הדולר בשיעור מצטבר של כ-11% במהלך שלושת החודשים האחרונים, וממצאי סקר מנהלי הרכש האחרון, המצביע על אופטימיות בקרב מנהלי הרכש בכל הנוגע להזמנות יצוא, יוצרים בסיס אופטימי לגבי שינוי מגמה והתאוששות בהיקפי היצוא הצפויים להתרחש במהלך 2015" .