החיים מלאים ברגעי אימה קטנים ויומיומיים: הרגע שבו רכב אחר כמעט מתנגש בך בכביש, הרגע שבו הכלב שלך נעלם בגינת הכלבים, הרגע שבו אמא שלך שואלת אם החזרת לה את קופסאות הפלסטיק, אבל אף אחד מהרגעים האלה לא משתווה לשנייה המבעיתה הזו, שבה נדמה לך שיש בעיה באינטרנט. 

זה קורה, בדרך כלל, כשנמצאים בעולם החיצון, שבו החיבור המהיר שלך לרשת נתון לחסדיה של ספקית הסלולר שלך. אם אותו G3 קטן ותמים בפסגת מסך הסמארטפון מתחיל פתאום לגמגם, אם ה-WAZE מבשר לך שאין קליטת נתונים סלולרית או הפיד בפייסבוק מסרב להתרענן כראוי - זה עניין של שניות לפני שהתקף פאניקה יפלס את דרכו לבית החזה שלך. עכשיו צריך למצוא רק חיבור ראוי ל-WiFi, או להתחיל להתפלל. 

כנראה שלא כולם מכורים לאינטרנט, אבל לפי סקר חדש שערכה גוגל ישראל, עושה רושם שרובנו דווקא כן. הכותרת שבחרו לדלות מתוך הנתונים החדשים שנאספו היא כי 47% מהנשים (לעומת 25% מהגברים) שהשתתפו בסקר יסכימו לוותר על סקס למשך שנה, ולו כדי שלא ימנעו מהן את החיבור הקדוש לרשת. מדובר בנתון אחד מתוך שלל נתונים מעניינים אך מטרידים: 59% מהגברים היו מוותרים על הקשר עם אמא שלהם למשך שנה (לפחות אם יש חיבור לאינטרנט, אפשר לשלוח לה מיילים), ו-30% מהנשאלים העידו שהם די בטוחים שהילדים שלהם יעדיפו להישאר מחוברים לאינטרנט מאשר לתקשר איתם. 


צילום: רויטרס

הבעיה עם סקרים מהסוג הזה היא שהם לא באמת הוגנים: בשנת 2014 להישאר מנותק מהאינטרנט זה בדיוק כמו להישאר בלי חשמל או מים זורמים. הייתם מוותרים על סקס או על ארוחות שישי עם אמא כדי שתינתן לכם הזכות להתקלח מדי יום, לא? קל לנסות לצייר את האישה ואת הגבר הישראלים כזומבים מכורים וקהי רגשות, שיסכימו להיפרד מאינטימיות או ממשפחה לטובת האינטרנט. 

אלא שבעידן הנוכחי, האינטרנט, כמאמר הקלישאה, הוא מוצר צריכה בסיסי. רוב התקשורת היומיומית שלנו מתבצעת בזכותו, אם באמצעות אימייל או רשתות חברתיות. אנחנו שואבים את עיקר המידע והבידור שלנו מהרשת. להתנתק ממנו היא לא באמת אופציה, כל עוד אנחנו מעוניינים להמשיך בתפקוד יומיומי פעיל ושגרתי. ייתכן שמדובר בנתון מדאיג או מעורר תהיות, אבל זו המציאות לא רק בישראל, אלא בכל העולם המודרני. אני יודעת, כי יש לי חיבור לאינטרנט ויכולתי לגגל את זה.