רשת נגה הודיעה היום (רביעי) כי היא מתכוונת לממש את האפשרות לזיכיון עבור המשך שידורים במתווה שהיה קיים עד עתה. אך יחד עם זאת, מסייגת החברה את האפשרות כי תוכל להפעיל ערוץ משלה במהלך התקופה הקרובה, ומפרטת את סיבותיה במכתב ארוך לשר התקשורת, גלעד ארדן.

בהודעה נכתב כי רשת" הודיעה באופן רשמי על מימוש זכותה להארכת זיכיונה בשנתיים נוספות, עד נובמבר 2017, למרות שעמדת רשת, הנה שראוי ונכון היה להאריך את זיכיונה עד נובמבר 2019 (כפי שקיבל ערוץ 10).


יענה לבקשה? השר ארדן. צילום: פלאש 90

"ברשת" מספרים כי ההחלטה לגבי הארכת הזיכיון הגיעה לאחר התלבטות ממושכת ו"הפעלת שיקול דעת. בחברה מתריעים כי התהליך אותו מנסה לעשות ארדן הוא מהיר מדי לתנאי השוק ומבקשים כי החברה לא תידרש לבצע מהלך חפוז של מעבר בהול לרישיון.

"גיוס המשקיע וההשקעה שהוזרמה לחברה היו צעד ראשוני, אבל אנחנו לא יכולים להבטיח אופק ארוך טווח של המשך שידורים. אנו רוצים לשדר בערוץ משלנו במשך כל השבוע, אך ללא הבשלת התנאים והעברת שוק הטלוויזיה למשטר רשיונות, לא נוכל לעשות זאת".

רשת פירסמה כי הפסדיה במהלך מבצע "צוק איתן" עמד על כ-40 מיליון שקלים ושפכה אור על המצב הלא פשוט במשק: "שוק הפרסום הנוכחי אינו מסוגל לתמוך בשידורי הטלוויזיה המסחרית של שלושה גורמי שידור בשבעה ימי שידור כל אחד.

"לפיכך, אין באפשרות החברה להיערך כראוי וכנדרש לרישיון באוקטובר 2015. אנחנו נידרש לא רק לאור לוחות הזמנים הבעייתיים שבפניהם עומדים כיום גופי השידור, אלא אי ודאות רגולטורית קשה אשר שוררת בשוק".

במכתב שנשלח לאווה מדז'יבוז', יו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, הודיעה החברה רשמית על ההתחייבות והתנאים שיחולו על רשת, לפי מה שהיה בשנת הזיכיון העשירית, וכי הדברים ימשיכו ויחולו על רשת גם בתקופת הארכת הזיכיון הנוספת.

"אנו סמוכים ובטוחים כי בידיך היכולת לכנס דיון אפקטיבי ומהיר אשר יביא להחלטות קונקרטיות עבורינו", סיכמו בחברה.