250 מפקחי משרד הרווחה, המועסקים בארבעת מחוזות המשרד בכל הארץ, פתחו הבוקר (ראשון) בעיצומים, באישור איגוד העובדים הסוציאליים והסתדרות עובדי המדינה.

המפקחים מוחים על שינויים חד צדדיים שביצע משרד הרווחה והשירותים החברתיים של הגדרת תפקיד המפקחים, אופן ביצועו, היקף והגדרת המטלות, לרבות בנושא אחריות מקצועית, והגדלת עומס העבודה עליהם, ללא תגמול כספי או הגדלת כוח-אדם וללא כל משא-ומתן עם נציגות העובדים ותוך השמעת איומים על העובדים, לבל יתנגדו למהלך זה.


קורסים תחת העומס. צילום: פלאש 90

במסגרת העיצומים יחדלו המפקחים ומרכזי השירותים במחוזות המשרד לאשר ולחתום, עד להודעה חדשה, על כל טפסי העברת כספים ותקציבים, כולל ניוד תקציבי של סוף שנת התקציב, לרשויות המקומיות. משמעות אי העברת התקציבים היא שמוסדות המעניקים שירותי רווחה לאוכלוסייה, כמו מעונות לאנשים בעלי מוגבלויות, מוסדות לאנשים עם פיגור שכלי, בתי אבות, משפחות אומנה, מרכזי יום לקשיש, פנימיות לילדים, קבוצות ומסגרות בקהילה ועוד - לא יקבלו תקציבים להפעלתם, ויתכן שבהעדר מימון יאלצו להקפיא את פעילותם.

כמו כן לא יאושרו מימוני אבחונים שונים ולא יועברו הועדות למוסדות הרווחה (מכסות לילדים בפנימיות ומשפחתונים, בתי אבות סיעודיים, מוסדות שיקום, פיגור וכדומה).

לדברי יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, צפרא דוויק, מאז הכרזת סכסוך העבודה על-ידי ההסתדרות, ביוני 2014, לא חלה כל התקדמות במשא ומתן לשיפור תנאי העבודה והשכר של המפקחים מול הנהלת משרד הרווחה ולא נותרה בידי איגוד העובדים הסוציאליים והסתדרות עובדי המדינה הברירה אלא להכריז על נקיטת צעדים ארגוניים, במטרה לפתור את הסכסוך.

"משרד הרווחה מטיל על המפקחים מטלות נוספות, ללא תוספת שכר או הגדלת מצבת כוח האדם שלהם, דבר היוצר אצלם עומס עבודה בלתי נסבל וכל האחריות לאי ביצוע עבודה נוספת זו מוטלת לפתחם".