הדולר ממשיך להתחזק מול השקל ומול מטבעות אחרים בעולם, על רקע הפער במדיניות הבנקים המרכזיים. פריצה משכנעת מעל רף 3.80 צפויה לסלול את הדרך לעבר 3.815 ולעבר 3.83. יש לזכור תמיד שרמות עגולות הן קשות במיוחד למעבר עקב הייחוד שלהן, בטח בעידן שבו מערכות המסחר האוטומטיות משפיעות במידה רבה על השוק.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל ממשיך לבחון את רמת 3.80. רף פסיכולוגי זה מתברר לפי שעה כרמת התנגדות עיקשת למדי, כאשר הצמד כשל בשני הניסיונות הראשונים לפרוץ מחסום זה. גם ביום שישי, למרות שהעפיל לשיא של 3.817, הצמד נעל מתחת ל-3.80".

ב-FXCM מסבירים כי מה שהביא לנסיגה המינורית של הדולר ביום שישי היה דוח התעסוקה שהתפרסם בארצות הברית, שהתקבל בשווקים במעט חמיצות. "הדוח אמנם הצביע על ירידה באבטלה לשפל של שש שנים, אבל מספר המשרות שיוצרו בחודש האחרון היה מעט נמוך מהמצופה. לאור העובדה כי הדולר ומדדי המניות מצויים ברמות שיא, כל אכזבה קלה, גם אם אינה מלמדת על הרעה פונדמנטלית, מביאה לנסיגה. אף על פי כן, מדד הדולר נסחר ברמתו הגבוהה ביותר מאז ינואר 2010". 


הדולר, יעבור שוב את ה-3.80? צילום: רויטרס

אף על פי כן, מעריכים במחלקת המחקר, לא נראה כי כאן תיעצר העלייה המטאורית של הצמד ומדובר ככל הנראה במשוכה זמנית, וזאת מאחר שהתנאים בשוק המט"ח עדיין נוטים בבירור לטובת הדולר, ולא נראה כי הספקולנטים המחזיקים בפוזיציות הלונג מוכנים כעת לעצור ולממש רווחים. 
המגמות כרגע בשוק המט"ח העולמי ברורות ומובהקות, והן תולדה ישירה של מדיניות הבנקים המרכזיים.

הין צנח בשבוע האחרון לשפל של שבע שנים לאחר שהבנק היפני הודיע לפני כשבועיים על הגדלת ההרחבה הכמותית שלו. האירו נמצא בשפל של שנתיים מול הדולר), לאחר שהבנק של אירופה הצהיר בשבוע שעבר על כוונתו להתחיל גם כן בתוכנית הרחבה כמותית רשמית משלו. מצד שני, הדולר ממשיך להתחזק וזאת אחרי שהבנק הפדרלי הודיע בשבוע שעבר על סיום ההרחבה הכמותית ואף הציג נימה אופטימיות יותר לגבי הכלכלה.