הדולר ממשיך לדהור לעומת השקל כשאתמול יום שלישי שערו היציג נקבע על 3.815 עליה של כמעט 0.9%. כשבין הגורמים שהעלו את שער הדוק לעומת השקל האירועים הביטחוניים בכל רחבי הארץ.

הנעילה אתמול של הדולר-שקל מעל 3.80 הינה משמעותית, וזאת לאחר שהצמד התקשה לטפס מעל משוכה זו בשבועיים האחרונים. הפריצה מעל רמה זו עשויה לדרבן ספקולנטים נוספים להצטרף למגמת העלייה ולדחוף את הצמד מעלה, כאשר אמת היעד הבאה ניצבת ב-3.8350.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל ממשיך להתבסס מעל רמת המפתח של 3.81. אמש אף טיפס הצמד לשיא חדש ב-3.8250. הנעילה אתמול מעל 3.80 הינה משמעותית, וזאת לאחר שהצמד התקשה לטפס מעל משוכה זו בשבועיים האחרונים.

הפריצה מעל רמה זו עשויה לדרבן ספקולנטים נוספים להצטרף למגמת העלייה ולדחוף את הצמד מעלה, כאשר אמת היעד הבאה ניצבת ב-3.8350. בעולם, הדולר החל את שבוע המסחר בנסיגה וזאת בהיעדר טריגר שיניע את המסחר. היומן הכלכלי השבוע דליל למדי וגם עונת דוחות הרווח בוול-סטריט עומדת להסתיים ועל כן ייתכן שנראה דשדוש או אפילו תיקון מסוים בדולר במסחר העולמי.

הפער המסוים הזה בין המסחר העולמי בדולר לבין המסחר בדולר-שקל רק מבליט ביתר שאת את חולשתו של השקל והסנטימנט השלילי כלפי המטבע, כאשר כעת גם המצב הגיאו-פוליטי מוסיף לגורמים השליליים המכבידים על השקל.


הפריצה מעל רמה זו עשויה לדרבן ספקולנטים נוספים להצטרף למגמת העלייה. צילום: רויטרס


כזכור, מבצע צוק איתן היה אחד הגורמים שהפילו את השקל ושינו את המגמה. אמנם אין כרגע מה להשוות בין מבצע צוק איתן לבין האירועים הנוכחיים בישראל, לא בחומרה ולא בנזק הכלכלי האפשרי. ואולם, הרציפות הזו בין המבצע הצבאי לבין סימני ההתקוממות בקרב ערביי ירושלים שוב מפנים את הזרקור לאלמנט האי-יציבות של ישראל, שמאיים גם על יציבותה הכלכלית".