התחרות הקשה פוגעת בחברות הסלולר הגדולות: פרטנר (אורנג') וגם סלקום פרסמו תוצאות עסקיות המשקפות את השפעת התחרות בענף עם ירידה במספר המנויים לחברות וירידה בהכנסות.

כניסתם של שחקנים חדשים לענף הסלולר משפיעה על שלושת חברות הסלולר. פלאפון פרסמה אתמול (ג') את תוצאותיה העסקיות לרבעון השלישי עם ירידה של 13% בהכנסות ל-824 מיליון שקל ועם ירידה של 3.1% במינויים ל-2.6 מיליון לקוחות בלבד.

היום גם שתי החברות הגדולות האחרות - סלקום ופרטנר (אורנג') פרסמו את התוצאות העסקיות לרבעון השלישי עם ירידה בהכנסות ובמנויים. ההכנסות של פרטנר קטנו ב-1.43% ל-1.1 מיליארד שקל והמנויים קטנו ב-1.9% ל-2.894 מיליון לעומת 2.95 מיליון לקוחות מנויים בסוף הרבעון המקבילם בשנת 2013.

התחרות קשה לחברות הסלולר הגדולות. צילום: Ingimage / ASAP

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר אמר בעקבות פרסום התוצאות כי "רבעון זה מתאפיין, כיתר הרבעונים האחרונים של השנה, בהמשך התחרות החריפה בשוק התקשורת, המשפיעה על ההכנסות משירותים. החברה נוקטת במגוון פעולות על מנת להתמודד עם המציאות המשתנה בשוק ולמתן השפעה זו. פרטנר ממשיכה ביישום האסטרטגיה, שבבסיסה הובלה טכנולוגית וחדשנות מוצרית, אסטרטגיה המוכיחה עצמה גם ברבעון זה".

גם על סלקום לא עבר רבעון קל, עם הכנסות ברבעון השלישי של השנה שקטנו ב-6.7% ל-1.14 מיליארד ומספר המנויים שפחת ב-4.63% ל-3.01 מיליון. ניר שטרן, מנכ"ל סלקום הסביר מה עושה החברה כדי להתמודד עם התחרות: "אנחנו נמצאים בעיצומם של מספר מהלכים חשובים להתפתחות הקבוצה כקבוצת תקשורת. ההיערכות להשקת שירותי הטלוויזיה על גבי האינטרנט, נמצאת בישורת האחרונה ובקרוב נביא בשורה חדשה לשוק הטלוויזיה".