איחורים, תקלות וצפיפות בלתי נסבלת. עד מתי רכבת ישראל תמשיך לזלזל בנוסעיה? מעוז ינון, מייסד דף הפייסבוק 'בארכבת' סיפר ב-103FM על המחדלים שתיעד במהלך נסיעתו ברכבת ישראל: "גם היום ישבתי על רצפת הרכבת. הרכבת לבאר שבע הגיעה מחיפה ולכן מי שעלה בתחנת בנימינה מצא את עצמו ברכבת עמוסה לחלוטין ונאלץ לעמוד או לחלוק מדרגה עם נוסע אחר".



לדבריו, "אני נאלץ לנסוע ברכבת חמישה ימים בשבוע וכל פעם מחדש מתכונן למלחמה. אין יום שאין איזה עיכוב, אין יום ללא תקלה כלשהי. במרבית הימים אני מתקשה למצוא מקום לשבת ונתקל בעומסים כבדים בעליה ובירידה מהתחנות השונות. מחסומי התיקוף של 'הרב קו' אינם עומדים בלחץ הנוסעים ונוצר תור ארוך מאוד בכניסה וביציאה. תחנת רכבת השלום כבר ידועה כתחנה מזוהמת עם שלטים ואזהרות לנשים בהריון ילדים וקשישים בעקבות זיהום אוויר כבד מאוד ברציפים אך לא נעשה דבר כדי לפתור את הדבר הזה". 

"

מפחיד לנסוע ברכבת", סיפר: "התקלה שהייתה ביום ראשון כמעט ויצרה מפגש חזיתי בין רכבות. יש לעצור ולקחת את המנהלים יחד עם משרד התחבורה ולפתוח בחקירת האסון. האסון הבא בפתח, רכבות בישראל יתנגשו בקרוב אם לא יהיה כאן תהליך של חקיקה ושקיפות מלאה עם הציבור".
על התלונות שמתקבלות על רכבת ישראל עמוד הפייסבוק שפתח סיפר: "בעיקר תלונות על עיכובים ותמונות של רכבות עמוסות. לאחרונה ישנה גם תופעת האופניים שעומדים במקומות החוסמים את המעברים ויוצרים עומסים כבדים עוד יותר. קרה לא פעם שאופניים עפו על נוסעים בעקבות עצירת חירום של הרכבת. הפקחים מרבים לעמוד במחסומים ומוודאים ששילמת על הכרטיס ולא נוהגים להסתובב ברכבת. ישנם אנשים שמעשנים בתחנה למרות האיסור בחוק ופקחים לא עוצרים אותם. בעיקר מתייחסים אל הנוסעים כגנבים בפוטנציאל".
לסיום טען מעוז ינון: "אני מסכים שרכבת ישראל משתדלת לסייע למערכת להתנהל אך אני לא בטוח שהם יודעים מה הם עושים. כנוסע זה נס שהכל ממשיך להתנהל מבלי נזק בחיי אדם".
עריכה: איתמר זיגלמן