משרד הכלכלה והתעשייה בחן באיזו רשת שיווק הכי משתלם לקנות, ופרסם היום (שלישי) את נתוני "סל המוצרים הבסיסי" לחודש דצמבר. רשת מגה מרקט נכנסה לראשונה לסל והציגה את המחיר הנמוך ביותר בסך 833 ש"ח רשת AM:PM, שגם היא מופיעה לראשונה בסל הציגה את המחיר הגבוה ביותר בסך 1,146 ש"ח. פערי המחירים בין הרשת היקרה ביותר והזולה ביותר עומד על 38% שהם 313 ש"ח.
מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, דוד לפלר: "עצם פרסום נתוני הסל הביא לירידת מחירים בשיעור של בין 3-4 אחוז, על פי נתוני מחקר אוניברסיטת תל אביב. משרד הכלכלה מחויב להמשיך ולפעול להורדת יוקר המחיה, בין השאר באמצעות הקלות ברגולציה ומכסות יבוא למוצרים בסיסיים במחירים מוזלים, זאת תוך שמירה על חוסן התעשייה הישראלית ויכולת ייצור מקומית של מוצרים בסיסיים.
הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.
ממוצע סל המוצרים הבסיסי שגובש על ידי משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומתבסס על נתוני המועצה לצרכנות, עמד בחודש דצמבר 2020 על 953 ש"ח, ירידה של כ-17 ש"ח בהשוואה לממוצע בחודש דצמבר 2018 (חודש השקת הסל), בו עמד הסל על 970 ש"ח. ממוצע סל המוצרים ברשתות הדיסקאונט הגדולות ירד משמעותית מחודש דצמבר 18' לחודש דצמבר 20' – 6% שהם 56 ש"ח.
בבחינת קטגוריות הצריכה, בהשוואה לחודש נובמבר 20' נרשמה ירידה של כ-2% בממוצע במחירי מוצרי הצריכה שבקטגוריית הבשר והדגים, כן נרשמה עליה ממוצעת של 2% במחירי מוצרי הצריכה שבקטגוריית המזון היבש ועליה של 1% הן בקטגורית הטואלטיקה והניקיון והן בקטגורית ירקות ופירות. לא חל שינוי במחיר בקטגוריות מוצרי חלב ולחם.