יצוא מאכלי הים הוא היצוא השני בגודלו של נורווגיה אחרי יצוא הנפט והגז. נורווגיה היא היצואנית השנייה בגודלה בעולם בשוק מאכלי הים אחרי סין. עבור מדינה של רק 5.3 מיליון תושבים, זה חלק משמעותי של הכלכלה הנורווגית, התרבות וחיי היום יום. בשנת 2021 יצאו למעלה משלושה מיליון טון של דגים, ביניהם הסלמון הנורווגי, בשווי של למעלה מ-12 מיליארד יורו.
ישראל היא שוק גדול עבור הסלמון הנורווגי, ועם צריכת מאכלי הים לנפש הגדולה ביותר באזור. כ-80% מכלל הישראלים משייכים את הסלמון לנורווגיה בדרך זו או אחרת, וקרוב ל-50% מכלל הישראלים אכלו סלמון נורווגי בשלושה חודשים האחרונים.
ישראל מסומנת כשוק חשוב לסלמון הנורווגי וממלאת מקום מרכזי בשוק הייצוא הישיר במקום ה-16 מתוך קרוב ל-150 מדינות שונות - נתון משמעותי ביותר שמוכיח את אהבת הישראלים לסלמון הנורווגי ואת הביקוש הגדול למוצר בישראל.
בימים אלה מציינים 30 שנות פעילות בישראל מהשנה הראשונה שהגיע הסלמון הנורווגי לישראל. השנה המשמעותית הראשונה של ייצוא מנורווגיה לישראל הייתה 1992 עם כמות צנועה של 200 טון, שגדלה ל-18,500 טון ב-2021. נתון זה מוכיח שוב את צריכת השוק הישראלי לסלמון הנורווגי, צריכה שגדלה ומתרחבת, כששנת 2022 מסתמנת כשנת השיא בגידול הצריכה שלו.
המותג Seafood From Norway מייצא סלמון נורווגי איכותי ביותר, שטעמו עדין ומרקמו ייחודי. הדג המדובר נחשב לחומר גלם מופלא ומשתלב במגוון מתכונים, כובש את המטבח הישראלי בארוחות שישי ומועדים חגיגיים ונכנס ללב הקונצנזוס של הישראליים. הסלמון של SFN גדל בטבע פראי בנורווגיה, במים נקיים וקרים, שם קיימים התנאים המושלמים להתפתחותו.
Qrjan Kjærvik Olsen, ראש מערך השווקים הקולינריים הנורווגים בתחום מאכלי הים הקשורים לישראל, מומחה במדעי הדייג ובקיא בשוק הבינלאומי: "לשוק הישראלי יש חשיבות רבה בכל הקשור לסלמון הנורווגי ולמאכלי ים מנורווגיה, וישראל נחשבת לצרכנית חשובה ביותר באזור. אני גאה שהסלמון הנורווגי הפך למאכל הפופולרי בקרב הישראלים, ובטוח שהצריכה ושיתופי הפעולה הכלכליים והמסחריים בין נורווגיה לישראל בתחום הדגים, מאכלי הים והסלמון הנורווגי רק יגדלו ויתרחבו".