ראש השנה וחגי תשרי עוד רגע מעבר לפינה וכידוע הוצאות החגים למשפחה הממוצעת עומדת על אלפי שקלים כאשר משפחה ממוצעת תוציא בין 5,500-3,500 אלף שקלים במהלך שלושת ערבי החג ובמידה ומארחים בבית הסכום אף עולה! על פי בדיקות של 770 מוצרים של המועצה לצרכנות סל הקניות עלה בשישה אחוזים לעומת השנה שעברה, וההפרש בין רשתות הסופרים מהזולה ליקרה בפער של כ-17 אחוזים, לכן רצוי לבדוק טוב טוב טרם הרכישה.
המחיר לסל ממוצע לחג של כ-100 מוצרים (כמות ממוצעת של מוצרים בעגלת קניה) עומד כיום על 1,750 שקלים לעגלת קניה למשפחה.
המחירים בסופר בשיא של 20 שנה (ראש השנה, כיפור וסוכות) וגל עליית המחירים שפוקד את ישראל רק מחמיר את המצב והחגים הקרובים הולכים להיות יקרים יותר ומשפיעים על הכיס של כולנו.
לכך יש להוסיף את הבילויים בימי החגים עם בני המשפחה והילדים. הדבר יכול להגיע גם לטווח של 8,000 שקלים ועד 20,000- 30,000 שקלים למשפחה כאשר נחשב גם חופשה בבית מלון או חו"ל.
לכן יותר מתמיד יש להיות צרכנים נבונים ומחושבים הרבה יותר מבעבר.
קחו דף ועט זה ישתלם לכם בחיסכון של מאות שקלים ואף יותר.
השוואת מחירים
תו קניה בשווי 200 שקלים לנעמן/ורדינון:
מחיר מועדון שלך: 99 שקלים.
מועדון גודל הצפון: 115 שקלים.
מחיר כ.א.ל: 135 שקלים.
פמוטי פרחים בציפוי כסף הצורפים מחיר רגיל 286 שקלים:
מחיר מועדון שלך: 189 שקלים.
מחיר גולד הצפון: 229 שקלים.
מחיר מועדון כ.א.ל: 229 שקלים.
תו קנייה בשווי 200 שקלים האקדמיה לפירות:
מועדון שלך: 129 שקלים.
מועדון גולד הצפון: 145 שקלים.
ביטוח ישיר: 165 שקלים.
מועדון כ.א.ך: 165 שקלים.
מארז מחבתות דגם "מארלוט" מבית סולתם מחיר רגיל 699 שקלים:
מועדון שלך: 165 שקלים.
מועדון בהצדעה: 249 שקלים.
מועדון גולד הצפון: 199 שקלים.
מועדון כ.א.ל: 199 שקלים.
קרקס בראבו סוכות 2022 מחיר מלא 139 שקלים:
מועדון שלך: 45 שקלים.
מועדון טוב: 59 שקלים.
מועדון מגה לאן: 75 שקלים.
בהצדעה: 63 שקלים.
הייטקזון: 59 שקלים.
עולמו של יובל המבולבל סוכות 2022 מחיר מלא 87 שקלים:
מועדון שלך: 49 שקלים.
מועדון טוב: 59 שקלים.
מגה לאן: 69 שקלים.
כ.א.ל: 64 שקלים.
לונה פארק מחיר מלא 145 שקלים:
מועדון שלך: 65 שקלים.
מועדון טוב: 88 שקלים.
פיס פלוס: 77 שקלים.
גולד הצפון: 75 שקלים.
מימדיון מחיר מלא 142 שקלים:
מועדון שלך 59 שקלים.
מועדון טוב: 78 שקלים.
בהצדעה: 73 שקלים.
גולד הצפון: 69 שקלים.
הייטקזון: 85 שקלים.
כך תמקסמו את סל הקניות ותקטינו הוצאות
הילה קניסטר בר דויד, אימא ל-3 ומנכ"לית מועדון צרכנות "שלך" ו-"שלך לגמלאי", נותנת טיפים כיצד ניתן למקסם את סל הקניות תוך הקטנת ההוצאה החודשית.
השוואת מחירים - העולם הדיגיטלי הפך את נושא השוואת המחירים לקל ונוח יחסית. תוך דקות בודדות ניתן למצוא ברשת את אותו המוצר נמכר אצל מגוון רחב של ספקים, וכך נוכל למצוא את המחיר המשתלם ביותר. השקעה של 3-2 דקות תחסוך לכם כסף רב. עוד דגש על השוואה של מחיר מול כמות במקרה של מוצרי צריכה ומזון.
קבוצות סיכון (גמלאים וכדומה) - כידוע המציאות בקורונה שינתה לכולנו את הרגלי הצריכה, אנשים רבים נמצאים בקבוצות סיכון כמו גימלאים, אשר אינם יכולים לצאת ואף אסור ולא מומלץ שהם יצאו מהבית לבצע רכישות באופן פיזי (סופר מרקט, אלקטרוניקה, ביגוד ועוד). חפשו את המועדונים ורשתות השיווק אשר לקחו את היוזמה לאפשר קניה קלה וזולה יותר לאוכלוסיות בסיכון ואף יוצאים בהטבות שוות לקהל זה עד פתח הדלת.
גם באון ליין ואף בהזמנה טלפונית שמגיעה עד פתח הדלת במחירים נוחים ושווים. ככה נשמר הקשר עם הלקוח תוך קבלת מחירים שווים וגם צמצום הסיכון בעידן הקורונה.
חפשו מבצעים/כרטיסי הנחה של מועדוני צרכנות שונים (על ידי קוד קופון וכדומה). כיום לעסקים רבים יש מועדון פנימי שמאפשר הטבות והנחות שוות. בדקו מה הם מציעים וגם בדקו אם אתם או בני משפחתכם חברים במועדוני צרכנות שונים שנותנים הטבות אצל הספק שרציתם.
שימו לב ללוח השנה, לאורך ימים יעודיים (מעבר לחגים) יש מבצעי מכירות שחוזרים כל שנה, בעיקר בחודש נובמבר. לפעמים רצוי לחכות לטיימינג נכן עם רכישות על מנת לקבל את המחיר המשתלם ביותר. כיום כאשר מבצעי האון-ליין חזקים ונוכחים בחיינו מתמיד - חפשו באתרים של החנויות, לרוב תהיה שם הטבה מסקרנת.
קשר משפחתי (מעגל משפחתי ראשון ושני) - בדקו מידי פעם עם בני המשפחה באילו מועדוני צרכנות בני המשפחה חברים. לפעמים ניתן להקל על יוקר המחיה או להוזיל קניות על ידי ניצול הטבה של אחד מבני המשפחה. מועדוני צרכנות רבים מעניקים מספר הטבות מדי חודש למגוון רחב, כמו מוצרי צריכה, ריהוט, טקסטיל, מזון ותרבות.
השתמשו באתרי השוואות מחירים - כיום נמצאים מספר אתרים שנותנים גם בזמן אמת את המחירים וההבדלים בין מועדוני צרכנות, סופרים, מכשירי אלקטרוניקה ועוד. הקדשה של כמה דקות עלולה לחסוך עשרות ולפעמים מאות שקלים בכל קנייה.
בדקו את עצמכם האם אתם קונים מתוך צורך או מתוך רגש (למרות שקה היום להפריד בין הדברים) כמו קניות לסופר הכינו רשימת צרכים. לפעמים אנחנו לא באמת צריכים את המוצר והקניה היא אימפולסיבית. לכן אני ממליצה על חוק ה-24 , שאומר להכנס לאתר ולראותאת המוצר ולסמן בעגלת הקניות, במידה ויממה לאחר מכן הפרפרים בבטן והמוח עדיין לא יכולים ללא הרכישה אז סבירות גבוה יותר שהצורך הוא אמיתי וחזק יותר.
צבירת נקודות, ישנם מועדונים המנפיקים כרטיסי מועדון מיוחדים המספקים הנחות משמעותיות בכל רכישה ולפעמים כרטיסים מסויימים מאפשרים צבירת נקודות במועדון להנחות עתידיות , אנחנו כלקוחות צוברים נקודות זכות לאורך השנה ומגיעים ליעדים שיכולים להוריד לנו משמעותית עלות של רכישות.
האאוטלט - כיום רשתות אופנה רבות וגם מותגי טיפוח מתגאים במחלקת האאוטלט שם ניתן לרכוש מוצרים מעונות קודמות או מוצרי קוסמטיקה טיפוח במחירים שווים במיוחד. טרם הקנייה באתר חפשו ועשו מעבר על המחלקה אולי תמצאו שם דברים דומים למה שחפשתם במחיר שווה במיוחד.
קניה משותפת - מעבר לחיזוק הקשר החברי, קנייה עם חבר קרוב יכולה להוזיל את הקנייה באופן משמעותי.במקרים מסויימים אין צורך אמיתי בכמות המוצעת למכירה במינימום הקנייה לכן חלוקה ושיתוף עם עוד בן אדם גם מוזילה את הקנייה בעשרות אחוזים וגם מונעת בזבוז וחוסר שימוש מלא ברכישה שבצענו.