בצל עליות המחירים וגל ההתייקרויות הלא נגמר, שופרסל דיווחה היום (שלישי) על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2023, מהם עולה צמיחה בהכנסות ושיפור ברווחיות ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
גל ההתייקרויות לא נגמר: מחירי הלחם המפוקח יעלו בכ-5%
הפוך, גוטה: בזמן שמחירי הסחורות בעולם יורדים, בישראל הם דווקא עולים | שלמה מעוז
תוצאות הרבעון הושפעו משיפור בפעילות הליבה בקמעונאות המזון, גידול בפעילות השוק העסקי ומהכנסת פעילות הסטוק ובין היתר, מעיתוי חג הפסח. מניית שופרסל ירדה ב-12 החודשים האחרונים בשיעור של 27% ומתחילת השנה איבדה 9.7%. המניה נסחרת במדד ת"א 125במחיר של 18.3 שקל, המשקף לשופרסל שווי שוק של כ-4.86 מיליארד שקל.
הכנסות הקבוצה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-3.7 מיליארד שקל בהשוואה לכ-3.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בשיעור של כ-6.3% נובע מהשפעת הגידול בפעילות השוק העסקי (B2B), מאיחוד פעילות הסטוק אשר נרכשה בחודש אוגוסט 2022, ובין היתר, מעונתיות המכירות בסניפים זהים בקבוצה גדלו בשיעור של כ-3.8% ובשיעור של כ-4.7% במגזר הקמעונאות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי הסתכם בכ-1 מיליארד שקל המהווים כ-27.0% מההכנסות בהשוואה לכ-925 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, שהיוו כ-26.4% מההכנסות. הגידול נובע בעיקר מעליה במכירות מגזר הקמעונאות ומכניסת פעילות הסטוק אשר נרכשה בחודש אוגוסט 2022. ה-EBITDA (רווח לפני ריבית) לרבעון הסתכם בכ-373 מיליון שקל בהשוואה לכ-316 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ומהווים כ-10% מסך הכנסות הקבוצה בהשוואה לכ-9% מההכנסות ברבעון המקביל.
הרווח הנקי צמח בכ-144% והסתכם בכ-66 מיליון שקל, המהווים כ-1.8% מההכנסות, בהשוואה לכ-27 מיליון שקל שהיוו כ-0.8% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות מגזר הקמעונאות ברבעון הראשון הסתכמו בכ-3.45 מיליארד שקל בהשוואה לכ-3.2 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 7.1%.
קיטון בהכנסות רשת Be ושופרסל אונליין ברבעון הראשון
הכנסות רשת Be הסתכמו ברבעון הראשון בכ-250 מיליון שקל, בהשוואה לכ-269 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 7% אשר נבע בעיקרו מירידה במכירות מוצרי קורונה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנטרול השפעת מכירות מוצרי קורונה, הכנסות המגזר ברבעון הראשון השנה גדלו בכ-9.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
מכירות מגזר הקמעונאות באמצעות שופרסל אונליין ברבעון הראשון מהוות כ-19.3% מסך המכירות הקמעונאיות, לעומת כ-21.9% ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע מהיחלשות השפעת משבר הקורונה. נתח מכירות המותג הפרטי המשויכות למגזר קמעונאות ברבעון הראשון עמד על כ-28.4% מסך מכירות קמעונאות המזון במרכזי השילוח וסניפי שופרסל ומהווה כ-1 מיליארד שקל מסך מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-27.6% ברבעון המקביל אשתקד.