העלאת תעריפי המים בשיעור 1.6%, שתוכננה לחודש יולי, בוטלה בעקבות התערבות שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן. מדובר בבשורה של ממש לצרכנים הפרטיים, לתעשייה ולחקלאות. הביטול נעשה בין השאר הודות למקורות כספיים וייעוד רווחים של חברת מקורות, שסיימה את 2023 ברווח של 190 מיליון שקל.

לכיסוי ייקור התעריף יימצאו גם מקורות נוספים. בדיונים המקוריים הכוונה הייתה להעלות את התעריף ב־7.7% אלא שמאז ההעלאה צומצמה וכעת היא בוטלה לחלוטין בדיון בהשתתפות מנכ"ל המשרד יוסי דיין.

השר אלי כהן מוביל שורה של צעדים להורדת יוקר המחיה בתחומי האנרגיה בכלל והחשמל בפרט. הוא אמר ל"מעריב": "ביטול העלייה במחיר המים מהווה בשורה חשובה לכל אזרחי ישראל. במיוחד בשעה זו, אפעל בכל דרך למנוע עליות מחירים ואמשיך להילחם ביוקר המחיה בכל הכלים העומדים לרשותי. התוכנית להעלות את מחיר המים ב־7.7% הייתה פוגעת בכל בית, בעסקים, בתעשייה ובחקלאות".

עוד אמר: "מהלך של ייקור התעריפים היה מגביר את האינפלציה ומוביל לעליית מחירים של מוצרים נוספים ומביא לשמירה גבוהה של שיעורי הריבית. תעריפי המים בישראל הינם כיום מהנמוכים במדינות ה־OECD ונמשיך לספק מים איכותיים במחירים נמוכים".