שירות התעסוקה פרסם היום (חמישי) את דוח "דופק שוק העבודה" החודשי, המסכם את התנועות שנרשמו בשוק העבודה הישראלי במהלך חודש מאי. לפי הדוח, לאחר ירידה משמעותית מאוד שנרשמה בחודש אפריל בשיעור דורשי העבודה (ירידה של 10.3%), מגמת הירידה התמתנה בחודש מאי, ומספר דורשי העבודה ירד ב־ 0.9% בלבד (1.9 אלף).

"שישה תמרים ליום": הוריו של אנדריי על ההתעללות שבנם עבר בשבי חמאס    
לול תרנגולות נשרף כליל בצפון; "הדליקות סיכנו יישובים ומתקנים אסטרטגיים"

לראשונה מאז חודש נובמבר 2023, מספר דורשי העבודה נמוך מ־200 אלף איש, ולמעשה מאז ראשית שנת 2024 ירד מספר דורשי העבודה בישראל בכ־47 אלף, ומאז חודש נובמבר 2023 בכ־130 אלף. בשירות התעסוקה מסבירים שירידה עקבית זו, אף שהתמתנה משמעותית בהשוואה לחודש אפריל, היא ביטוי לשלושה תהליכים.

התהליך הראשון הוא התאוששות שוק העבודה הישראלי והסתגלותו לשגרת חירום, תהליך שהחל כבר בראשית נובמבר, עם הירידה העקבית במספר הנרשמים החדשים כדורשי עבודה. הסיבה השנייה לירידה המתמשכת במספר דורשי העבודה היא חזרה משמעותית למעגל העבודה, מגמה הקשורה גם לשחרורם של אלפי משרתות ומשרתי מילואים. סיבה שלישית נעוצה בסיום תקופת הזכאות של רבים מדורשי העבודה, דבר שהאיץ את חזרתם של רבים למעגל העבודה.

עם זאת, בשירות התעסוקה מבהירים כי המשך מגמת הירידה במספר דורשי העבודה והסתגלותו של שוק העבודה לשגרה בצל חירום תלויה במציאות הביטחונית המשתנה.

רגע לפני חופשת הקיץ בבתי הספר, בערי התיירות נרשמו מגמות הפוכות – בעוד שמספר דורשי העבודה באילת המשיך לרדת גם החודש (ירידה של 8%), מספר דורשי העבודה בטבריה רשם עלייה (5.4%).