דירוג Duns 100 של חברת דן אנד ברדסטריט (D&B) לענף הביטוח לשנת 2024 מציב במקום הראשון את הפניקס, במקום השני את הראל השקעות ובמקום השלישי את מנורה מבטחים. כלל ביטוח ניצבת רק במקום האחרון.

אושר מתווה פיצויים לעסקים בצפון לחודשים מרץ-יוני
"ענף הקריפטו מחזורי, אם לא נפעל במהירות - נפספס"


דירוג Duns 100 רלוונטי ל־14 קבוצות הביטוח הפועלות בישראל, העוסקות במגוון שירותים פיננסיים. הדירוג מתבסס על מספר קריטריונים, ובהם מדד 2 solvency (קנה מידה לכושר הפירעון), פרמיות שהורווחו, נכסים המנוהלים והיקף המאזן (אומדן להיקף הפעילות), וכן רווח ותשואה להון.

תקינת ה־2 solvency נכנסה לתוקף ביוני 2017 בישראל, כדי להסדיר את כושר הפירעון של החברות. דרישות ההון נשענות על אירועי קיצון, שבמסגרתם יתממשו בו־זמנית סיכונים רבים בתוך שנה.

קבוצת הפניקס מובילה על קבוצות הביטוח בשלושה קריטריונים. היא הרוויחה 1.2 מיליארד שקל ותשואה של 10.55% על ההון. היא גם מחזיקה בסוכנויות הביטוח אגם לידרים ובקבוצת שקל, אורן מזרח, כהן גבעון, ט.א.י.ש וקוואליטי.

במקום השני - הראל השקעות, שמחזיקה במדנס, וריסט, דקלה וידידים. מנורה מבטחים, שבמקום השלישי, מחזיקה באורות, אליפים, משאבים ומטאור. מגדל, שבמקום הרביעי, מחזיקה במספר הגדול ביותר של סוכנויות, כולל מבטח סימון, שגיא יוגב, שחם־אורלן, פלתורס, אמיר אלוני ואלי ארליך.

את החמישייה הראשונה סוגרת כלל ביטוח ופיננסים, שמחזיקה בתמורה ובבטח תורן. כלל ביטוח הרוויחה 309 מיליון שקל, והתשואה על ההון הייתה 3.7%.

עוד עולה מהדוח כי בשנת 2022 הרווח הנקי המצטבר של חמש קבוצות הביטוח צנח ביותר מ־90%, בגלל הירידות החדות שהיו בשוק ההון. בשנת 2023, שלוש מתוך חמש קבוצות הביטוח המובילות בישראל עברו מהפסד כולל לרווח כולל.

בשנת 2023 סוכנויות הביטוח תרמו לרווחי הפניקס 307 מיליון שקל לפני מס, לחברת מגדל 105 מיליון שקל, לכלל ביטוח 44 מיליון שקל ולחברת הראל 16 מיליון שקל.