שר האוצר בא בטענות כלפי חלק  מהבנקים שהפסיקו תשלום ריבית על יתרות נזילות בעו”ש, אלא שהציבור מחמיץ במו ידיו את האפשרות להשקיע יתרות הנזילות בעו”ש בקרנות מחקות בריבית גבוהה יותר.

הראל פיננסים היא החברה הראשונה המאפשרת לקרנות מחקות להשקיע בפיקדון סחיר. היא הנפיקה בשבוע שעבר סדרה חדשה של פיקדון סחיר שזכתה בשלב המוסדי לביקוש של יותר מ־2.1 מיליארד שקל מצד מנהלי קרנות כספיות וקרנות מחקות המחפשים כיסוי פיננסי להשקעתם. החברה בחרה להנפיק 1.3 מיליארד שקל בלבד.

הראל והכשרה ביטוח משקיעות: מה בחרו לעשות עם עודף המזומנים?
הראל לא תערער על פסילת עסקת ישראכרט: "ההחלטה שגויה מהיסוד"

איגרות החוב בדירוג AAA פועלות בפועל כפיקדון סחיר בריבית שקלית משתנה, המגובה במלואו בפיקדונות בנקים שהם מושקע הכסף. איגרות החוב נסחרות בבורסה בריבית בנק ישראל (4.5% לשנה) בתוספת מרווח של 0.12%, המשקף תשואה שנתית של 4.62%.

בניכוי דמי הניהול, התשואה המשוערת על קרן מחקה המשקיעה בפיקדון כזה היא 4%־4.5%, בעוד שהריבית בפיקדון בנקאי לחודש עומדת על
כ־3% לשנה.

הראל פיקדון סחיר, בניהולו של אופיר רוטשילד, המשנה למנכ”ל הראל פיננסים, מנהלת ארבע סדרות של פיקדון סחיר בהיקף 4.8 מיליארד שקל.

חגית ציטאיט לוין, מנכ”לית: “הגיוס המרשים הוא עדות נוספת להצלחה של אסטרטגיה עסקית ששמה במרכז את הלקוח. נמשיך לפתח פתרונות השקעה ומוצרים חדשים לטובת לקוחותינו”.