בשבוע שעבר התבשרנו כי הגירעון העמיק עוד יותר, וחצה את רף ה-8%. למרות זאת, ועל אף שצפויות הוצאות משמעותיות נוספות לטובת הארכת שהות המפונים מהצפון מחוץ לבתיהם, נראה כי העברת תקציב לשנת 2025 לא נמצאת בראש מעייניהם של שר האוצר וראש הממשלה.

מבחן רשתות השיווק: רמי לוי שיווק השקמה היא הזולה ביותר ב-30 מוצרי חירום
למרות השיפור ברווחים: ענף הסלולר ממשיך לאכזב

העובדה כי הממשלה מאחרת בלוח הזמנים של אישור התקציב ולא עסוקה בקידומו, הביאה את משרד האוצר לקדם מעין "תוכנית מגירה", תוכנית קיצוצים רחבה למקרה בו יידרש תקציב המשכי. 

מדובר בתוכנית שנשקלת באוצר, ועוד נמצאת בשלבים מוקדמים, שכוללת שורת קיצוצים משמעותיים בסדר גודל של 25 מיליארד שקלים, שעיקרם ביטול הטבות ופטורים ממס, וכן העלות מיסים.

לפי הערכות, על השולחן נמצאות כעת מספר אפשרויות, בהן העלאת מדרגת המס הנמוכה ביותר. המשמעות: בעלי ההכנסה הנמוכה ביותר, ישלמו יותר מיסים.

בנוסף, תיתכן הפסקת ההטבה המוגדלת בגין ילד שישי ושביעי. במצב הנוכחי, הקצבאות הללו היו גבוהות מאלה שניתנו עבור חמשת הילדים הראשונים.

אם יתממש הדבר, משפחות מרובות ילדים תקבלנה סכומי קצבה שווים עבור כל ילד. זו בשורה שצפויה לעורר סערה נוספת במגזר החרדי. כמו כן, דווח על שיקול בדבר ביטול הטבת המס על הזמנות באינטרנט בסכום של עד 75 דולר.

הגזרות שנשקלות עשויות להיכנס לתוקף בסוף השנה הנוכחית. בינתיים, בעת הדרג הפוליטי לא נוקט צעדים לקידום תקציב המדינה, המועד לאישורו הולך ומתקרב, והסבירות לתרחיש של אישור תקציב המשכי, וכנגזרת גם את תוכנית הקיצוצים כזו, הולכת וגוברת. ממשרד האוצר לא נמסרה תגובה.