"היבוא מטורקיה מסייע לצרכנים לפגוש מחירים תחרותיים. אומנם יש חלופות אחרות, אבל הן יקרות ב־20%־30%", אומר נשיא איגוד לשכות המסחר שחר תורג'מן בראיון מיוחד ל"מעריב", בעקבות ההחלטה בממשלה להחרים תוצרת מטורקיה.

לדבריו, "אנחנו חייבים לחרוק שיניים ולעשות מה שטוב לאזרחים. כעס ונקמה הם לא יועצים טובים בסיטואציה הזאת. המלצתי מתחילת המשבר לנקוט באסטרטגיה של מבוגר אחראי. נכון שהם התחילו, אבל אסור לנו להיגרר למלחמת סחר עם טורקיה. זה יהיה מהלך חסר אחריות. ההתנהגות של שר האוצר ושר הכלכלה בנקודה זו אינה נבונה. מצופה ממנהיגים בעת הנוכחית להרגיע ולהסתכל על האינטרסים של האזרח הקטן".

בעולם מבקרים את עסקת המיליארדים בין ארה"ב לישראל: "מפרים את החוק הבינלאומי"
התעשייה האווירית מדווחת על שיאים חדשים: גידול מרשים ברווחים ובמכירות

על המצב בענף הקמעונאי מאז תחילת אוגוסט הוא מוסיף: "בניגוד למגמה שהייתה בשבועות האחרונים, מתחילת אוגוסט יש ירידה של 20%־30% במכירות כתוצאה ממצב הרוח הלאומי הירוד והחשש מתגובת אויבינו".

לדברי תורג'מן, "יש בעיה בקבלת זיכיונות של מותגים בינלאומיים חדשים, וכפי שראינו - גם חוזים שכבר נחתמו נעצרו. יש זיכיונות שהיינו רוצים להביא, אבל אני יודע שזה לא הזמן. גם המתחרים שלי מבינים את זה. המצב כעת קשה, אבל כשהעסק יירגע ויהיה הסכם שלום עם סעודיה, נקבל מצב הפוך. יהיה פרץ של מיזמים והבאת מותגים בינלאומיים".

הראיון המלא עם שחר תורג'מן - מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"