חברת שופרסל חשפה אתמול את אחד הדוחות הכספיים הטובים בתולדותיה. זה לא מקרה, שכן השליטה עברה בפברואר 2024 לאחים שלומי ויוסי אמיר, שבשלושת החודשים האחרונים שינו לחלוטין את מבנה הפעילות בקבוצה. המשקיעים בבורסה הגיבו בחיוב לתוצאות. במהלך המסחר בבורסה נרשמו במניות החברה עליות שערים של כ־9.7%.

נראה שיוקר המחיה פסח על הרשת. רמת המחירים בסניפי שופרסל הרגילים גבוהה מהממוצע בענף. הרווח זינק ברבעון השני ב־131.5% ל־169 מיליון שקל. במחצית 2024 המריא הרווח ב־85% ל־258 מיליון שקל. הונה העצמי של הרשת עומד על 3.6 מיליארד שקל.

לחברה חוב נטו בהיקף של 869 מיליון שקל, וביחס להיקף פעילותה היא אינה ממונפת. ההכנסות גדלו ב־7.9% ל־4 מיליארד שקל. את מחצית 2024 סיימה שופרסל במחזור הכנסות של 7.8 מיליארד שקל. הגידול במכירות הרבעוניות מוסבר, בין השאר, בעיתוי חג הפסח שנכלל השנה בהכנסות.

גורם נוסף לגידול היו עליות המחירים בשוק המזון שנרשמו ברבעון האחרון וגולגלו בעיקר על הצרכנים. הרווח הגולמי הסתכם ב־1.14 מיליארד שקל והוא מהווה 28.5% מההכנסות. שופרסל, בניגוד לבעליה הקודמים, אינה ניצבת בפרונט המלחמה ביוקר המחיה.

הגידול ברווח הגולמי נובע מגידול בהכנסות לצד קיטון משמעותי בעלויות ובהוצאות הנהלה וכלליות. שופרסל מעסיקה 15 אלף עובדים ומפעילה 315 סניפים בפריסה ארצית. המכירות למ"ר בחישוב שנתי עומדות על 26 אלף שקל. מרווחי הרווח של שופרסל גדלו בזכות מו"מ קשוח עם ספקים וקיטון במבצעי המכירות. המכירות בחנויות ומרכזי השילוח גדלו בכ־8.1%. לפי מכירות למ"ר, היה גידול של 12.7% שנבע מסגירת חנויות ומרכזי מסחר מפסידים.

הכנסות רשת הפארם Be שבשליטת הרשת גדלו ב־10.9% ל־285 מיליון שקל בזכות העמקת הפעילות המסחרית והרחבת שיתופי פעולה שיווקיים. הרווח התפעולי של Be הסתכם ב־4 מיליון שקל בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. במגזר הנדל"ן הסתכמו ההכנסות ב־66 מיליון שקל, בהשוואה ל־63 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות במגזר הסתכם ב־56 מיליון שקל. המנכ"ל הוחלף והחברה תיערך לקראת הנפקת פעילות זו בבורסה.

בעקבות המעבר לשליטה של האחים אמיר, שופרסל עברה מהפך ארגוני וניהולי. מרבית המנהלים בקבוצת הוחלפו, ובכלל זה מנהלי הכספים ומנהלי השיווק. בנוסף, החברה מכרה לבנק דיסקונט את חלקה במיזם הצרכנות הפיננסית סופג ההפסדים.