האחים יוסי ושלומי אמיר, בעלי השליטה בענקית הקמעונאות שופרסל, הפכו החלטה קודמת הנוגעת להחלפת משרד קסלמן וקסלמן PWC, ששימש כרואה החשבון המבקר של החברה. ההחלטה התקבלה על ידי האסיפה הכללית של בעלי המניות שכונסה שלשום. המבקר, חברת קסלמן וקסלמן, ימשיך עד למועד האסיפה הכללית הבאה של בעלי המניות. ההחלטה על החלפת משרד רואי חשבון אינה ענין של מה בכך.

למרות זאת, הגופים המוסדיים, שכבר אישרו בשתי אסיפות קודמות את החלטה להדיח את המבקר הנוכחי, שינו את עמדתם ובהצבעה שנערכה השבוע כאמור, ביטלו את ההחלטה. ההחלטה המקורית על החלפת המשרד התקבלה בהמלצת איציק אברכהן, יו"ר הדירקטוריון הקודם של שופרסל.

הבעלים החדשים של שופרסל מרגיעים: האחים אמיר לא יבצעו שינויים

אותה החלטה אושרה על ידי האסיפות הכלליות של בעלי המניות החברה שכונסו ב־22.1.2024 וכן ב־11.4.2024. על פי ההערכות, אברכהן תכנן למנות לתפקיד את אחד ממשרדי רואי החשבון המתחרים, כמו סומך חייקין או קוסט פורר את גבאי. האחים אמיר החליטו להשאיר בתפקידו את משרד קסלמן וקסלמן, ששופרסל נחשב לאחד הלקוחות היוקרתיים והחשובים בתיק הביקורת שלו. על פי ההערכות, עלות העסקת המשרד בשופרסל נאמדת ביותר ממיליון שקל לשנה.

בנוסף, האסיפה הכללית של שופרסל אישרה את המינויים מחדש של שלושה חברי דירקטוריון ובראשם את ארז חלפון (המשמש גם כיו"ר קצא"א) שישמש גם בתפקיד יו"ר דירקטוריון החברה.

דירקטור נוסף בשופרסל שאושר הוא איש העסקים חזי צאיג, לשעבר יו"ר דירקטוריון דואר ישראל.  דירקטורית נוספת היא צילי נווה, בכירה לשעבר בכלל ביטוח, מנהלת קרן השקעות וללא קשר, גם אשתו של דני נווה, מנכ"ל הבונדס. בעל תפקיד נוסף הוא יצחק שפירא, בכיר בבית חולים איכילוב בתל אביב. שפירא, ששימש כיו"ר שופרסל לתקופה קצרה, נאלץ לוותר על תפקידו בעקבות ביקורת רשות ני"ע.

בעלי התפקידים שנפרדים מדירקטוריון שופרסל הם אילן רון ורון הדסי, שהיה מקורב לבעלי השליטה הקודמים של שופרסל. אין זה המהלך המהותי היחיד שהאחים אמיר ביצעו בשופרסל מאז כניסתם לחברה לפני כארבעה חודשים והמהפך בחברה ניכר בתוצאות העסקיות המצוינות שהוצגו ברבעון השני.