שוק המניות של תל אביב צפוי להתנהל היום (רביעי) במגמה מעורבת וזאת משום ההשפעות המנוגדות מארה"ב ומהמזרח הרחוק. יש לציין שגם הירידה במחיר הנפט הגולמי, שהבוקר בסינגפור נמכר ב 47 דולר לחבית, עשוי להשפיע על המסחר של היום.


לירידות השערים בניו יורק תהיה השפעה שלילית על המסחר ובשעות הבוקר המוקדמות המניות הדואליות ימשכו את השוק כלפי מטה. אתמול מדד האס אנד פי 500 ננעל על 2,002.61 נקודות ירידה יומית של 0.89%, מדד הדאו ג'ונס ירד ב0.74% ל-17,379.64 נקודות. הירידה במחיר הנפט הגולמי עשוי להשפיע על מניות האנרגיה המקומיות ולא מן הנמנע שאלו ימשיכו לרדת.

כנגד העליות, בורסות המזרח עשויות להשפיע לטובה על המסחר, שכן בעת פתיחת שוק המניות של תל אביב הבורסה של טוקיו עלתה ב-0.25%, זו של הונג קונג ב0.61% וזו של שנגחאי ב-0.20%. 


לנוכח העובדה שאין הרבה התפתחויות מקומיות, יש לשים לב שלא מן הנמנע שהמגמות בשוקי המניות של אירופה ישפיעו על הבורסה שלנו כבר בשעות הצהריים המוקדמות.

בישראל יש השפעות טובות ושליליות. החלטת האוצר לא לחרוג ממסגרת התקציב, כלומר אחד חלקי 12 מדי חודש של הוצאות המשרדים בשנת 2013 וזה למרות שיש עודפי תקציב מהירידה בתשלומים על חובות. גם מלחמת המחירים בענף התקשורת כנראה תבוא לידי ביטוי במסחר במניות של פרטנר וסלקום.