ראול סרוגו, נשיא התאחדות בוני הארץ, דיבר היום (רביעי) במהלך כנס ה"ג'רוזלם פוסט" על המצב בשוק הדיור, והזהיר מפני המהלכים שעשויים לגרום לקריסתו.

"משבר הדיור הוא אחד הנושאים הקריטיים במדינה. עליו כל מי שיבחר חייב לתת את הדעת בהקדם. הרווח הקבלני הוא 15.1% בעוד שהחלק של הממשלה בעלויות הדיור הוא מעל ל 60% במיסים ובקרקע. כך שהאצבע המאשימה על הקבלנים לא במקומה. הקבלנים הם מלח הארץ ולא כרישי נדל"ן. הם לא הבעיה אלא הפתרון. מאחר והגידול בבתי האב בארץ של משפחות חדשות עם כרישים עומד על קרוב ל 70,000 (בלי להביא בחשבון נתוני עלייה שצפויים - מ.א), מהצד השני, נבנים רק  45,000 יחידות דיור בשנה. כלומר נותר פער שהולך וגדל מידי שנה. בנוסף בעיית התשתיות היא אקוטית ולא מאפשרת פיתוח בנייה בלעדיו".

סרוגו החמיא לשר כץ על שקידם יותר מכל שר אחר את התשתיות ואמר: "נכון יש עוד הרבה לאן ללכת. אנחנו צריכים עוד בין 30-40 מילארד שקל מידי שנה להפנות לתשתיות ושר טוב הוא זה שיסתכל קדימה. עד 2050 מספר האזרחים בארץ צפוי להכפיל את עצמו. כלומר יש לנו צורך בלפחות עוד 3 מליון יחידות דיור. תמיד מתפעלים מה הצלחנו לעשות כאן ב 70 שנה, אבל עכשיו אנחנו צריכים לעשות זאת ב 30 שנה. אם לא נטפל במשבר הדיור נכון, אנחנו צועדים למשבר הגדול ביותר שהיה כאן מאז קום המדינה.
 
"צריך לבנות 100,000 יחידות דיור בשנה. צריך לתת קרקעות להביא לו עובדים זרים ולאפשר לנו לבנות את זה. אנחנו לא בעיה אנחנו הפתרון. מצד אחד אומרים לנו תבנו, הנה יש לכם עובדים זרים, מצד שני ממסים אותנו בהבאת עובדים זרים. זה לא אפשרי. מתוך שלוש מיליון הדירות שיש לבנות אנחנו צריכים להרחיב ישובים, לבנות מטרופולינים חדשים בגולן, בצפון ובנגב מטרופולנים של חצי מליון תושבים אחרת לא נגיע ליעד. ויש לעודד רשויות לקדם תוכניות עירוניות של תמ"ע, חשוב לזכור שהמטרה היא קודם כל הצלת חיי אדם. ממ"ד זה חובה. חיזוק מבנים".