הפרשן הכלכלי של מעריב יהודה שרוני שוחח היום (שני) עם גדי נס ב־104.5fm על הצהרת יושבי ראש ומנכ"לי בנקי הפועלים, לאומי, מזרחי טפחות, דיסקונט והבינלאומי שיצאו אמש בקריאה משותפת לתמוך ביוזמת ההידברות על הרפורמה המשפטית שנחשפה אתמול על ידי נשיא המדינה יצחק הרצוג.

לדבריו, "אני רוצה לדבר דווקא על הסיבות שהביאו הפעם את הבנקאים לחתום או לצאת בקריאה יוצאת הדופן הזאת, מכיוון שכאן הם לא מתייחסים להיבט הפוליטי או לפן המשפטי של מה שקורה, אלא יותר להיבט הכלכלי. הבנקאים רואים מה שקורה בשטח, הם רואים משקיעים שמוציאים כספים - כבר למעלה ממיליארד דולר יצאו מחשבונות בנקים לחו"ל, השקל נחלש".

הוא הסביר: "הבנקאים רואים, הם עם האצבע על השיבר, הם רואים כל יום מה קורה עם הפקדונות והם חושבים שרמת הסיכון מבחינתם עלתה, אתמול מניות הבנקים צנחו, בשבוע האחרון הם ירדו בלמעלה מארבעה אחוזים, הם רואים את הדברים האלה ולכן הם יוצאים".

עוד הדגיש כי: "בהתחלה הם שקלו לפרסם הודעה, בסופו של דבר הם החליטו לצאת קול קורא. אגב אל כל הבנקאים חושבים אותו הדבר, יש כאלה שחושבים שלא צריך להתערב, לשבת בצד ולחכות ולראות מה יהיה. אבל חלק ממנהלי הבנקים חשבו שזה הזמן להתערב ולהגיד את מה שיש להם להגיד".

באשר לטענות כי הם נותנים רוח גבית לאופוזיציה וגורמים לפילוג, אמר: "הם לא נותנים רוח גבית לאופוזיציה, 64 חברי כנסת זה בסדר, אני לא בטוח ש־64 חברי כנסת מבטאים את רצון העם בהיבט של הרפורמה המשפטית, הרבה סקרים הראו שדווקא מרבית הציבור בעד הידברות ולא בעד הנחתה חד פעמית. אנחנו מדברים פה על ההיבטים הכלכליים וכאן יש קונצנזוס שמבחינה כלכלית מהלך חד צדדי עלול לפגוע". 

"אני מדבר לא רק על גורמים ישראלים אלא גם על בינלאומיים - חתני פרס נובל, אתה יודע מה, אפילו נשיא ארה"ב, שר החוץ של ארה"ב, הם לא חשודים בכך שיש להם אינטרס פוליטי כזה או אחר, הם באמת חרדים לאופי הדמוקרטי", ציין שרוני.