חברת ההיי-טק "ריסקיפייד" הצטרפה אתמול למחאה הכלכלית נגד הרפורמה המשפטית והודיעה כי הוא מוציאה חצי מיליארד דולר מישראל ומציעה רילוקיישן לעובדיה. 

דרור סלעי, יזם וממייסדי חברת הסייבר 'גארדיקור' וממובילי מחאת ההייטק, שוחח היום (חמישי) עם אריה מליניאק וליאת רון ב-103FM והתייחס להשפעות המצב בארץ על עולם ההייטק. תחילה, הבהיר: "אני לא הוצאתי את הכספים ואני לא בעד הוצאה של כספים מהארץ. כואב לי כשמוציאים כספים מהארץ. לכן, אני גם לא מעודד אף אחד להוציא את כספו מהארץ".

"כל אחד צריך לעשות מה שנכון לו ברמה האישית. אני רוצה להגיד, אם אנחנו בתוכנית כלכלית, שמה שצריך להדאיג אותנו כאן זה לא הכספים שיוצאים אלא הכספים שלא נכנסים. בתור איש הייטק, זה מה שהכי כואב לי. כי הכספים שיוצאים, ויוצאים כספים מהארץ, הם קצה הקרחון. זה נכון שיש למדינת ישראל יתרות מט"ח ענקיות, אבל זו לא הנקודה. הדלק של ההייטק זה השקעות, בעיקר השקעות זרות. רבותיי, הכסף הזה נעצר, הוא לא מחכה להפיכה המשטרית. זה קורה עכשיו. סטארטפים מצוינים מתקשים לגייס כסף. זו פשוט קטסטרופה", הוסיף.

סלעי הסביר כי "יש לנו כלכלה רגילה וכלכלת הייטק. ההייטק בישראל הוא סוג של נס אמיתי, פיצוץ של כישרון, אנשים שעושים את הבלתי יאמן ועושים אותו עוד פעם ועוד פעם. זה הכישרון שמביא את הכסף, והרבה מאוד אמון. אני ישראלי חי בשקלים חייתי הרבה שנים בארה"ב והדעת נותנת שאחזיק אחוז נכבד מנכסיי. ככה ראוי שיהיה".

"מערכת המשפט תהיה כפופה לממשלה אנחנו נהיה באותו מקום של הונגריה ופולין - משקעים לא יכנסו למקום כזה. למקום שהוא משטר אוטיריטרי. זה מקומות שבהם אנשים לא אוהבים להשקיע בהם. יש לי חבר עורך דין שייצג לקוח במזרח אירופה וכשאתה מגיע לבית המשפט זה לא כמו שאצלנו - השופט מקשיב לשני הצדדים, ואז בודק מי מקושר למי בשלטון, ולפי זה מחליט. זה נורא פשוט: אנחנו לא מחפשים לקלקל כל הפשרות הם בסדר, כל עוד שומרים על הדמוקרטיה ומערכת המשפט עצמאית. זה הכל", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM