פרופ' עומר מואב, מומחה לכלכלה מאוניברסיטת רייכמן, התייחס היום (ראשון) להורדת דירוג האשראי של ישראל, מ"חיובי" ל"יציב". "ההודעה שלהם לא מפתיעה", אמר בשיחה עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM. "היא לא שונה ממה שאומר כל מי שמכיר את המחקר הכלכלי, ומתיישבת עם הקונצנזוס בקרב 300 הכלכלנים הבכירים בישראל, בהם גם זוכי פרס נובל".

מואב התייחס גם לתגובתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' שפורסמה עם צאת השבת, שבה השניים הכחישו את התחזית השלילית. "ההודעה שלהם חסרת משמעות ומלאה בהטעיות וסילופים, השאלה היא מה האינטרס שלהם?", תהה. "ברור שחשוב להם להעביר רפורמה שתפגע בדמוקרטיה ובשלטון החוק,  יש פה נזק בלתי הפיך, גם ברמה הכלכלית המיידית. אלה דברים בלתי הפיכים או שייקחו עשרות שנים כדי לתקן את הנזק שכבר עשו".

הכלכלן התייחס גם להסתה, לדבריו, שמובילים חברי הכנסת כלפי פלח גדול באוכלוסיית ישראל, והשפעותיה על הכלכלה. "יש גם פגיעה נוספת במסגרת כל המאבק של נתניהו לגייס תמיכה, כשהוא מוביל את כל הקמפיין הזה על אזרחים סוג ב'", אמר. "השיסוי וההסתה שהם מובילים הם נוראיים גם בלי קשר לכלכלה, אבל המחקר מראה שכאשר חברה מפולגת ואין בה אמון, הכלכלה שלה נפגעת בטווח הארוך".