בצל המלחמה מול חמאס וגיוסם של מאות אלפים למילואים, ענף התעסוקה בישראל עובר לא מעט שינויים בחודש האחרון. חברות רבות התגייסו למאמץ הלאומי, ובמקביל דאגו לעובדים שלהן שגויסו בצו 8 ולבני משפחותיהם שפונו מבתיהם או חוו טראומה.

לדברי רותי רובינשטיין אשכנזי, סמנכ"לית משאבי אנוש במארוול: "שמנו דגש על החוסן האישי והניהולי באמצעות הדרכות ייעודיות למנהלים ולעובדים וקבוצות תמיכה. באמצעות שת"פ שיש לנו עם Lyra Health, אנו מספקים מגוון רחב של שירותי בריאות נפשית. השת"פ מעניק לעובדים שלנו תמיכה טלפונית 24/7, שמונה מפגשי טיפול או אימון בשנה לכל בן משפחה, קורסים מקוונים ומדיטציות. כמו כן, אנחנו מקפידים לשמור על קשר עם משפחות העובדים המגויסים, ומסייעים לעובדים בבקשות ספציפיות".

עוד אמרה: "יצרנו שת"פ עם מד"א, נט"ל ועמותות נוספות, ואנו נותנים לעובדים אופציה להתנדב במשך שלושה ימים במקום לעבוד, וימים אלה נחשבים להם כימי עבודה בשכר וללא הורדת ימי חופש". חווה צוקר, סמנכ"לית משאבי אנוש בבית בלב, הוסיפה: "עם פרוץ המלחמה הקמנו אזור ייעודי באפליקציה, המאפשר לעובדים לקבל מידע ארגוני וניהולי שוטף. הקמנו מערך מתנדבים שמגיעים לשמח את העובדים, הדיירים והמטופלים. שלחנו מארזים ושוברי שי לעובדים שגויסו למילואים ולבני משפחתם".

לדברי שרון ישראל, מנכ"לית חברת אקסטרה מייל, המתמחה בשיווק ובמיתוג: "בשבועיים הראשונים של המלחמה אף עובד לא חויב להגיע לעבודה, וכל מי שחש שאינו מסוגל לתפקד בעקבות האסון בדרום רק נדרש להודיע למנהל שלו. כעת החברה מעניקה לעובדים גמישות מלאה בשעות העבודה על פי נוחיותם, ואף הגדירה יום עבודה של שבע שעות במקום של תשע, ללא פגיעה בשכר החודשי. במקביל, עובדים או בני משפחתם שגויסו בצו 8 מקבלים הביתה חבילות אישיות. "אנחנו גם פועלים רבות בפן ההסברתי, ופתחנו חמ"ל הסברה הכולל אנשי דיגיטל, שיווק, סושיאל ותוכן שלנו, שאוספים חומרים ומריצים קמפיינים באירופה".