חברת תוצרת הנגב מובילה בימים אלה מהלך ראשון מסוגו - סימון על גבי האריזות של הירקות והפירות 'גדל בעוטף ובנגב המערבי'. הסימון יופיע בקרוב ברשתות השיווק, סופרמרקטים, מינמרקטים וירקניות, והצרכנים יוכלו לבחור בצורה מודעת בפירות וירקות מהעוטף והנגב המערבי, לתמוך בחקלאי הדרום ולשמור על ביטחון המזון של ישראל.
מהלך מבורך זה שם זרקור על נושא קריטי למדינת ישראל שכן ללא חקלאות ישראלית חזקה, ישראל תהיה תלויה יותר ויותר בייבוא ירקות ופירות ובעיתות משבר אף לסבול ממחסור משמעותי שיפגע בכלל האזרחים.
העוטף והנגב המערבי מהווים כשליש מכלל שטחי החקלאות בישראל- מגדלים כמחצית מהחיטה, כ-50% מתפו"א והגזר, כמחצית מתמר מג'הול, 180 מיליון ליטר חלב בשנה, כמויות אדירות של בצל, בטטה, הדרים, אבוקדו ועוד. חלקאי הדרום הם הלב הפועם של החקלאות הישראלית והתשובה לביטחון המזון- מדובר בנפח פעילות משמעותי המהווה בסיס למזון המקומי ככלל ולגידולים הישראלים בפרט. לאחרונה נכנס לרשתות השיווק 'חוק סימון ארץ מקור', וכעת תוצרת הנגב מובילה צעד אסטרטגי נוסף לתמיכה בחקלאי העוטף והנגב ובצורה ישירה ומבודלת דרך סימון 'גדל בעוטף ובנגב'.
יורם אביגד, מנכ"ל תוצרת הנגב: "אנחנו גאים להשיק לראשונה את הסימון 'גדל בעוטף ובנגב', מדובר באחד המהלכים הכי חשובים שנעשו בחקלאות הישראלית. מאז ומתמיד החקלאות בדרום הייתה עוגן לפיתוח ההתיישבות, להנעת הכלכלה בדרום הארץ והדגל של ביטחון המזון הישראלי. המלחמה הנכיחה והעצימה את החשיבות בתמיכה בחקלאי העוטף והנגב המערבי , ודרך הסימון החדש הצרכנים הישראלים, המהווים שחקנים מרכזיים בנושא, יוכלו לקחת פעיל".
חברת תוצרת הנגב, היא אגודה שיתופית חקלאית בבעלות קיבוצים מאזור הנגב המערבי והעוטף, המוכרת ומשווקת תוצרת חקלאית המגודלת באיזורים אילו ומחברת בין הצרכן לחקלאי. לחברה שני מותגים מובילים בשוק המקומי - המותג 'דוד משה' והמותג 'טעם הנגב'. הגידולים המשובחים כוללים תפוחי אדמה, גזר, צנוניות, אבוקדו, פירות הדר, בטטה ועוד. לתוצרת הנגב בתי אריזה מהגדולים והמתקדמים בישראל, הפרוסים על שטח של כ-200 דונם ומופעלים על ידי מאות עובדים.