קבוצות מילגם בשיתוף הפניקס וליימן שליסל זכו אתמול במכרז להפרטת הדואר, לאחר ששילמו 461 מיליון שקלים. הקבוצה לקחה על עצמה אחריות לפרוע חובות של דואר ישראל בהיקף 900 מיליון שקל. לפי הערכות השווי של חברת טאסק ונדב כספי הדואר היה 1.45 מיליארד שקל.
פצצות וטילים קטלניים יותר: "ישראל במרחק נגיעה ממתקפת מנע על לבנון"
מושב חייו: הקרב האמיתי של נתניהו הוא בכלל לא בעזה
הרוכשים הקדימו את קבוצת רמי לוי ודלק, שהציעו 377 מיליון שקל. בכך נסגרת סאגת הפרטה ארוכה, שנמשכה כשנתיים וחצי, מספטמבר 2022. את המהלך הוביל בהצלחה ממלא מקום מנהל רשות החברות, ינקי קווינט.
הרכב בעלי השליטה החדשים בדואר מתחלק באופן הבא: מילגם שבבעלות האחים שי וגיא וייל תחזיק ב-51.7%. הפניקס ביטוח ב-21.1% הפניקס גמל ב-13.2% וחברת הממתקים ליימן שליסל ב-15%.
חברת מילגם עוסקת בשירותים לגופים מוניציפליים, תאגידי מים וגופים ממשלתיים. משפחת וייל, המחזיקה בחברת שירותי החניה פנגו, רכשה באחרונה את חברת המוניות ושירותי גט (Gett) ב-700 מיליון שקל.
מקבוצת מילגם הפניקס וליימן שליסל נמסר: "אנו מלאי אמונה במדינה, בעוצמת המשק והכלכלה ובעתידה של המדינה לצאת מחוזקת מכל משבר. חברת דואר ישראל היא אבן יסוד בהיסטוריה הכלכלית ואנו מאמינים בה, בהנהלתה ובהון האנושי. אנחנו מתחייבים לעמוד בציפיות הגבוהות שהוצבו בפנינו ולהביא את דואר ישראל להישגים חשובים נוספים, ולהניע תחרות במספר תחומים מרכזיים בראשם תחום הבנקאות והפיננסים באמצעות בנק הדואר ובתחום השילוח, המשלוחים והלוגיסטיקה. אנו שואפים לחולל מהפכה צרכנית".
הקונים יעמיקו את תכנית ההבראה לדואר שבוצעה דרך צמצום הוצאות השכר הגבוהות באמצעות אופציה לפרישת 500 עובדים נוספים, מימוש נכסי נדל"ן לא הכרחיים וסגירת סניפים בתיאום עם הרגולציה. החברה מחזיקה ב-226 נכסי נדל"ן בשווי 639 מיליון שקל. לאחר פרישת 1050 עובדים, בעקבות הסכם קיבוצי עם ההסתדרות, בדואר מועסקים כיום 3850 עובדים עם הוצאות שכר של 817 מיליון שקל ב־2023, שצפויות לעלות השנה ל־889 מיליון שקל.
נזכיר שבסוף שנת 2022 יושמו בדואר תכניות הבראה בהיקף 1.7 מיליארד שקל. המימון הגיע בחלקו מקופת המדינה ובחלקו ממכירת נדל"ן בשווי 800 מיליון שקלים. המדינה העמידה לרשות הדואר גיבוי פיננסי בהיקף 900 מיליון שקלים, מתוכם הלוואת בעלים על סך 470 מיליון שקלים, שתומר להון לאחר ההפרטה.
הדואר הרוויחה ב-2023 32 מיליון שקלים. תחום הסחר, הכולל משלוח חבילות, הניב ב-2022 הכנסות של 570 מיליון שקלים. לחברה יותר מ-1,000 נקודות שירות, מהן 400 יחידות דואר עם שירותי דואר מלאים, כולל שירותי קופה, ו-650 מרכזי מסירת חבילות בעסקים קטנים.