רכבת ישראל סיימה את שנת 2014 עם גידול בפעילותה לעומת ועם הרחבת תשתיות.
מספר הנוסעים גדל לכ-48.5 מיליון, גידול של כ-7.5% לעומת 45.1 מיליון נוסעים בשנת 2013. הדבר נבע מהכנסת לוח זמנים חדש שהיה מותאם לצרכים של ציבור הנוסעים.
זה כלל בין השאר הוספת עשרות רכבות ושעות הפעילות שונה. הנהלת הרכבת גם עשתה מאמץ לשפר את דיוק זמני יציאה והגעה של הרכבות ובשנת 2014 עמד על כ-95% וזאת ביחס לכ-93% דיוק ב-2013, 90% ב-2012 וכ-87% דיוק ב-2011.
השיפור בממוצע הדיוק הינו פועל יוצא של תשומת לב ניהולית, מחויבות עובדי החברה, הפעלת לוח הזמנים החדש והרחבת תשתית המסילות בשנים האחרונות.
הרכבת גם הגדילה את פעילות הובלת מסעות וזהב גדל בכ-12% לשינוע של 7.5 מיליון טון לעונת 6.7 מיליון בשנת 2013. ההכנסות משינוע מטענים עלה גם הוא בכ-15% ל-169 מיליון ש"ח לעומת כ-147 מליון ש"ח אשתקד, גידול של כ-22 מיליון שקלים, שנת 2014 גם הצטיינה בפיתוח תשתיות, והיא אופיינה בעבודה מאומצת לקידום הקווים החדשים והיערכות שדרוג תחנות רכבת ותיקות, נמשכו העבודות בקו רכבת הנגב והושלם שדרוג קו.