הוא גדול:נמל התעופה בין גוריון עלה קטגוריה ומוגדר כיום כנמל תעופה גדול, כך הודיעה היום (שלישי) רשות התעופה והנמלים באירוע סיכום שנת 2018. בנוסף לכך נאמר בהודעה כי בעקבות רפורמת "השמיים הפתוחים" עברו יותר מ-23 מיליון נוסעים בשדה התעופה. עוד עולה מסיכום נתוני רשות שדות התעופה, כי 25 יעדי טיסה חדשים התווספו לנתב"ג אשתקד יחד עם 12 חברות תעופה בינלאומיות חדשות.
על פי הגידול בנוסעים, צופים ברשות התעופה כי בשנת 2019 יחצה נמל התעופה את קו ה-25 מיליון נוסעים, ועל כן הוחלט להשקיע כחמישה מיליארד שקל נוספים בפיתוח התשתיות בשדה התעופה. על פי התוכנית, הרשות תבצע התאמות בתשתיות נתב"ג לטווח הקצר והארוך. ההתאמה בתשתיות תעשה לטווח המידי לתקופת הביניים ועד להשלמת פרויקטים אשר יתנו מענה להשלמת פער התשתיות בנתב"ג.
86 דלפקי צ'ק-אין ו-25 עמדות בידוק חדשים
במסגרת זו, יוקם לקראת הקיץ מאהל ענק בצמוד לקיר המזרחי בטרמינל 3, בו יוצבו כ-25 עמדות בידוק. הפעילות במאהל שתהיה לו גישה ישירה לטרמינל 3 תימשך עד להרחבת הבניין הקרקעי בטרמינל 3 המיועד לשירות הנוסעים. על פי התכנית, יתווספו לטרמינל 3 לפחות 86 דלפקי צ'ק-אין לרישום הנוסעים היוצאים לחו"ל ובמקביל יוצבו גם עמדות לתהליכים ישירים לביצוע הצ'ק אין ואמצעי מיכון עצמי.
עם זאת, לא הכל בדוח כחול לבן. למרות הגידול המרשים בנתב"ג, נראה שדווקא חברת אל על לא נהנית מהגידול, וזאת לעומת החברות הזרות. החברות שרשמו זינוק במספר הנוסעים הן טורקיש איירליינס ואיירופלוט הרוסית, שנתב"ג הפך עבורן ליעד אסטרטגי לטיסות קונקשיין (טיסות המשך) וחברת הלואו-קוסט איזי ג'ט , וישראייר.
"אנו מחויבים להאצת הפיתוח של נתב"ג בכדי למנוע מצב בו שער הכניסה והיציאה האווירי העיקרי של מדינת ישראל ייסתם ב"פקק" של נוסעים ומטענים", ציינו ברשות שדות התעופה – "התכנית הכוללת תיתן מענה לצרכי נתב"ג המידיים, בתשתיות הכרחיות לפיתוח התעופה וכמענה לתנועת הנוסעים הגוברת , והם רק חלק מהצורך בהשקעה בשנים הקרובות במטרה לתת מענה לגידול הצפוי והצורך הלאומי הנובע מהסכם השמיים הפתוחים וצרכי התעופה בישראל".