רשת הקמעונאות שופרסל חשפה אתמול מצגת לבעלי המניות, כולל משקיעים מחו"ל, שבה תיארה לראשונה את מצב שוק המזון ואת תוכניותיה האסטרטגיות ל־2021. המצגת הוכנה לבקשת רשות ניירות ערך.
הכותרת המרכזית מהמצגת היא כי שופרסל, המנוהלת על ידי איציק אברכהן, חולשת כיום על 20% ממכירות שוק המזון בישראל. היקף המכירות בשוק מסתכם ב־61.5 מיליארד שקל, וזאת בהשוואה ל־49 מיליארד שקל לפני עשור. נתחי השוק של הבאות בתור הם: רמי לוי שיווק השקמה 10%, יינות ביתן 7%, אושר עד 6%, יוחננוף 5%, מחסני השוק 3%, חצי חינם 3%, טיב טעם 2% וכל המתחרים האחרים 44%.
על פי נתוני המצגת, שופרסל סיימה את 2020 עם הכנסות בהיקף של 14.7 מיליארד שקל, כאשר הן נעשות בעיקר באמצעות 138 חנויות הרשת. 20.1% מהמכירות נערכו באונליין, בהשוואה ל־19.4% ב־2019. 25.6% היו מכירות המותג הפרטי. על פי תוכניות העבודה של הרשת, היקף מכירות המותג הפרטי יגיע ב־2021 ל־30%.
מנתוני שופרסל מתברר כי היא מדורגת במקום הרביעי מבחינת נתוני השוק של המותג הפרטי. במקום הראשון ניצבת תנובה עם נתח של 5.6%, אחריה שטראוס עם 4.7%, נסטלה עם 3.9%, שופרסל עם 3.3%, קוקה קולה עם 2.7% וקבוצת יוניליוור עם 2%.
הרשת מפרטת גם את פעילות קבוצת הפארם Be. היא מפעילה 33 חנויות עם היקף מכירות של 609 מיליון שקל. בשופרסל מעריכים כי רשת הפארם הגיעה לאיזון ברבעון האחרון של 2020 (הדוחות השנתיים עדין לא פורסמו) וכי במהלך 2021 היא תעבור לרווחיות.
לרשת שופרסל גם השקעות בתחום הנדל"ן, שההכנסות מהן הסתכמו ב־135 מיליון שקל. עוד מתברר כי הרשת הרחיבה משמעותית את פעילותה בתחום כרטיסי מועדון שופרסל (שיתוף פעולה עם חברת כאל), ומספר הכרטיסים שהונפקו עומד נכון לסוף הרבעון השלישי על 623 אלף.
משבר הקורונה היטיב מאוד עם הרשת, וזאת אחת הסיבות להגדלה בהיקף המכירות. מאז נמכרו מניות הרשת על ידי אדוארדו אלשטיין לגופים מוסדיים, הרשת נסחרת ללא גרעין שליטה.
משופרסל נמסר בתגובה: "במסגרת ניהול קשרי המשקיעים שלה כחברה ציבורית במדד תל אביב 35, החברה מקיימת קשרים עם משקיעים מקומיים וזרים, ולצורך כך העלתה מצגת באנגלית".