בפאנל שהתקיים השבוע בפסגת העסקים 2021 מבית קבוצת ה"ג'רוזלם פוסט", "מעריב" ו"וואלה", בו השתתפו בכירים מתעשיית ההייטק ועולם משאבי האנוש, נבחנה השאלה, באילו חברות הכי טוב לעבוד כיום בישראל, בדגש על הגורם האנושי.
במצב שנותר כיום, חברות ההייטק והטכנולוגיה משוועות לעובדים. מצב שהיה זר להן עד כה. והשאלה היא איך עושים זאת בעידן הקורונה.
טלי כהן, מנהלת משאבי אנוש חטיבה עסקית, Natural Intelligence: "זה מצב שלא ידענו כמוהו, זה לא היה בעוצמות כאלה. צריך לתת לעובד משמעות, שהוא עושה משהו מעבר ושותף בפעילות חברתית שיש לה ערך ואימפקט".
"יכול להיות שמה שימשוך עובדים בתחילה, זה ההטבות והפינוקים. אין סוף לזה. אבל מה שישאיר עובד בסופו של דבר זה שייכות למקום העבודה, וזה מתחיל בתרבות ארגונית". מוסיפה קרן פייקס מ-Bright Data. "אני גם לא מתנגדת לרעיון המעברים, אם עובד מרגיש שהוא רוצה להתפתח במקום אחר. אצלנו יש עובדים צעירים שהתחילו בתפקיד ג'וניור והיום הם דירקטורים אצלנו. הם נשארו כי המסלול התאים להם, והתבסס על תקשורת שקופה והשקעה באסטרטגיית מוצר ובנגישות ללקוחות המובילים ביותר בעולם כיום".
חברות ההייטק פועלות בשוק עבודה סופר תחרותי ויחסית מוגבל. מה שמוביל את תהליך הגיוס לרמות של קמפיין מחושב ומתוזמן היטב.
"לצד זה שהחברה מגניבה ומפנקת, יש גם השקעה אמיתית במסלול ההתפתחות של העובד". מסבירה כהן.
"אני חושבת שחשוב לשים את העובד במרכז. בעבר זה לא תמיד קרה בתרבות העבודה הישראלית". מוסיפה פייקס. "היום, כשעובד בתהליך גיוס, מתייחסים אליו בשוויון. מבינים שהוא שגריר של החברה, גם אם הוא נפרד ממנה. הבשורה היא בהבנה של החברות כיום, שהעובדים מחזיקים את הביזנס של החברה. צריך לדבר אל הלב שלהם ברמה של מה שהם מחפשים. אצלנו הפסיקו לגייס עם קורות חיים. גם תואר אקדמי לא מעניין אותי. חשוב לי שעובד ייתן ערך לחברה. אין תחליף ללויאליות ולתחושת הקשר הרגשי. כולנו צריכים להפעיל אחריות מקצועית, ולהבין שיש רמת איזון בין רמת הפינוקים לרמת המקצוענות".
עמית ימפולסקי, דירקטור, פתרונות אנטרפרייז: "מצד אחד יש תחרות בשוק, אבל בסוף, זה לא מספיק. יש פה רצון לתת משהו מעבר. תחושת שייכות ואימפקט. להרגיש שיש לאן להתקדם".
יעל אבירם רוזנפלד, מנהלת הגיוס של אנבידיה ישראל, אמרה כי "אין ספק שהתגמול או היכולת של החברה לתת לעובדים ליהנות מפירות ההצלחה הם כלים חשובים בהייטק, אבל גם היכולת לפתח טכנולוגיה חדשנית ולהשפיע על העולם. צריך לייצר את התמהיל הנכון, לדעת להיות קשובים לעובדים ולצרכים המשתנים. זה הולך גם למקומות של לאפשר משרד ביתי נח שהחברה עוזרת לארגן, ולגם לייצר פעולות אונליין ולתת לעובדים את ימי החופש העודפים, לצד האתגר הטכנולוגי".