נתוני שב״א על היקף הרכישות בכרטיסי אשראי מצביע על כך שהציבור הישראלי מנצל את יום הבחירות גם לטובת קניות, כאשר חלה עלייה של 38% בהוצאות הישראלים בכרטיסי אשראי לעומת יום הבוחר הקודם.
כשלוש שעות מפתיחת הקלפיות: שיעור המצביעים גבוה בהשוואה ל-2021 | עדכונים שוטפים
בליכוד משדרים אופטימיות: "מצביעי הימין מפגינים מוטיבציה גבוהה"
מהנתונים עולה כי במהלך שעות הבוקר היום, בין השעות 7:00 ל-12:00 נרשמו עסקאות בסכום כולל של 397.49 מיליון ש״ח. כאמור, מדובר על זינוק חד של 38% בהיקף הרכישות לעומת יום הבחירות הקודם ב-23 במרץ 2021. לצד זאת, הדקה הכי עמוסה הבוקר היתה 11:58 עם למעלה מ-11,500 עסקאות בדקה והוצאות בסך 2.42 מיליון ש״ח.
לצורך השוואה, בבחירות לכנסת ה-23 ב-2 במרץ 2020 סך ההוצאות עמד על 203.51 מיליון ש״ח, בבחירות לכנסת ה-22 ב-17 בספטמבר 2019 סך ההוצאות עמד על 227.51 מיליון ש״ח, בבחירות לכנסת ה-21 ב-19 באפריל 2019 סך ההוצאות עמד על 197.77 מיליון ש״ח.
משב״א נמסר: ״היקף ההוצאות במהלך שעות הבוקר גבוה גם מהפעילות בימי השישי האחרונים. הזינוק בהוצאות לעומת מערכת הבחירות האחרונה, שהתקיימה לפני שנה וחצי, משקף את המשך הגידול בשימוש בכרטיסי האשראי ובארנקים הדיגיטליים כאמצעי התשלום הנוח והנפוץ עבור הישראלים״.