אחד הדברים המעצבנים ביותר שיכולים לקרות בעידן הדיגיטלי הוא לשכוח (בפעם המי יודע כמה) את הסיסמה לאתר מסוים - ובהמשך להיאבק בקריטריונים השונים אשר כל אתר דורש בשביל יצירת סיסמה חדשה. כעת - נראה שאנחנו מתקרבים יותר מתמיד למציאת פתרון מסוים לבעיה, שכן גוגל, אפל ומיקרוסופט עובדות בחודשים האחרונים על טכנולוגיה חדשה שתחליף את הצורך בשינויי הסיסמאות.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

גוגל הודיעה על השקת ה-Passkeys, שיטת זיהוי אלטרנטיבית המאפשרת לאתרים יוכלו לוודא את זהותכם ללא צורך בסיסמה או קבלת סמס לנייד. השיטה החדשה מחליפה את הפתרונות הללו - בשיטת פתיחת הטלפון (קוד או זיהוי פנים).

איך משתמשים?

דבר ראשון, עליכם לוודא שהמכשיר שלכם תומך באפשרות הזו, אשר זמינה רק במכשירי אנדרואיד המריצים את גרסה 9 ומעלה, או אייפונים עם iOS16. ה-Passkeys נשמרים במכשיר ולא בענן, כך שבמידה ותרצו להגדיר אותם במכשיר אחר - תצטרכו לחזור על התהליך פשוט.

כל מה שנותר לכם לעשות הוא להיכנס ללינק הזה של גוגל, להזין - בפעם האחרונה לתקופה הקרובה - את הסיסמה שלכם, ולאפשר את השימוש ב-Passkeys במכשיר שלכם.

בכל מקרה, במידה ותחליטו - מסיבה שאינה מובנת - שאתם לא מעוניינים להשתמש בשיטת הזיהוי החדשה - גוגל תמשיך לתמוך באימות דו שלבי ובסיסמאות כשיטות גישה לחשבון.