מכשיר הדגל של שיאומי - 14 אולטרה מתמקד כמו הרבה מכשירים אחרים בתחום הצילום, אבל הפעם נראה ששיאומי ממש הצליחה עם המיקוד שלה. המצלמה של הדגם החדש הצליחה להשאיר אותי פעמים רבות פעור פה. שיתוף הפעולה עם חברת הצילום הגרמנית - LEICA מביא לכאן את האופטיקה שלה ואת ההתאמה התוכנתית המייצרת תמונות עם חדות גבוהה ובעיקר צבעים נעימים לעין שמרגישים שיצאו ממצלמה מקצועית ולא מסמארטפון. תמונות הדיוקן/פורטרט בהן הרקע מטושטש מאחורה בכלל נראות שהגיעו ממצלמת DSLR עם מיקוד בכל פרט ופשוט תוצאה מושלמת, שגרמה לי להתאהב ביכולת הזאת שוב ושוב.

אמו של החטוף הירש גולדברג-פולין: "יש סבל עצום בשני הצדדים"
אחותה של שי רגב ז''ל כותבת: "תבואי אליי בחלומות, אין לי עוד אחות"

למצלמה עצמה 4 חיישנים של 50 מגה פיקסל של סוני (דגם LYT-900 ועוד 3 מדגם IMX858), כאשר בערכת המתנה שהגיעה לרוכשים הראשונים, נוספה ערכת כיסוי מגן המייצרת מראה של מצלמה מקצועית עם עדשה כסופה העוטפת את מארז החיישנים. בנוסף, יש גם גריפ המתלבש על הסמארטפון, מתחבר ל-USB-C ונותן כפתורים ידניים לשליטה במצלמה. מדובר בגלגלת לזום ולשליטה בבהירות וכפתורים ידניים לצילום סטילס ווידיאו. אהבתי את האופציה הזאת, שמוסיפה לחוויית הצילום ומספקת נוחות טובה יותר בשליטה, מצד שני, כמו רוב האביזרים החיצוניים שמגיעים לסמארטפון, כנראה שהוא ישכח בבית שיהיה בו צורך.

עיצוב: מראה דמוי עור

המראה של ה-14 אולטרה שונה מסמארטפונים אחרים והוא הצליח לייצר את אפקט הוואוו אצל אנשים שראו אותי מסתובב איתו. הסיבה לכך הוא גב המכשיר, שמצופה עור ננו-טק טבעוני יחד עם מערך עדשות בולט במיוחד, שנותן תחושה של מצלמה מקצועית. המשקל של הסמארטפון הזה לא קל - 220 גרם, בדומה למכשירי דגל אחרים עם מסך גדול. המכשיר עמיד למים ואבק בתקן IP68, כראוי למכשיר דגל.

מראה דמוי עור (צילום: צחי הופמן)
מראה דמוי עור (צילום: צחי הופמן)

מסך: צג מוצלח, אבל דרוש שיפור בחיישן התאורה

ה-14 אולטרה מגיע עם מסך בגודל 6.73 אינץ׳ בטכנולוגיית AMOLED LTPO המציעה צבעים עשירים וגם יודעת לעשות התאמה אוטומטית של קצב רענון התמונה עד 120 הרץ המספק תנועה חלקה בממשק. בגדול מדובר במסך מוצלח מאוד, אבל ששמתי אותו מול ה-Galaxy S24 Ultra, התחושה הייתה שהמסך של סמסונג קצת יותר חד. הבהירות מגיעה בשיא שלה ל-3000 ניטים, אבל החיישן תאורה עובד קצת לאט, כך שברגע שפתחתי את המכשיר באור שמש ישיר, הייתי צריך לחכות קצת עד שהבהירות תאפשר לי לצפות בו בצורה נוחה.

צג מוצלח, אבל דרוש שיפור בחיישן התאורה (צילום: צחי הופמן)
צג מוצלח, אבל דרוש שיפור בחיישן התאורה (צילום: צחי הופמן)

ממשק: ממשק חדש - HyperOS

שיאומי שילבה כאן את הממשק החדש שלה - HyperOS אשר מתחתיו עובדת עדיין אנדרואיד 14  (הממשק הזה מחליף את MIUI הוותיק). מדובר בממשק דומה לגרסה הקודמת שלו, רק עם שינויים קוסמטיים בלוח הבקרה ופס עליון במסך עבור התראות מסוימות כמו חיווי טעינה. מה שפחות רואים בעין אלו יכולות המיטוב של החומרה עם המערכת. מעבר לזה, עדיין תקבלו את אותה חוויה של שיאומי כמו הצפת כל האפליקציות גם בעמודי הבית וגם במגירת האפליקציות ואפשרות הקלטת שיחות שגם מעדכנת בקול את הצד השני בשיחה על ההקלטה.

חומרה: מאוד מהיר, אבל בלי eSIM

אחד הדברים המוזרים שנתקלתי בהם ב-14 אולטרה, שלקראת סוף הסקירה שלי, שמעו חלק שזז בתוך המכשיר. מכיוון שהטלפון לא נפל לי על הריצפה, לא ברור לי אם נשבר בו משהו בפנים, אבל זה היה מרגיז, כי שמעו פלסטיק זז בתוך המארז.

אין הפתעות מבחינת החומרה, ה-14 אולטרה הוא סמארטפון המגיע עם מעבד הדגל של קוואלקום - Snapdragon 8 Gen 3 עם המון זיכרון עבודה (RAM) של 16 גיגה ונפח אחסון של 512 גיגה. חיישן טביעת האצבע הממוקם מתחת למסך מגיב במהירות. כן יש כאן תמיכה בשני כרטיסי SIM פיזיים, אבל משום מה אין כאן eSIM, שזה ממש מוזר.

שיאומי 14 אולטרה  (צילום: צחי הופמן)
שיאומי 14 אולטרה (צילום: צחי הופמן)

סוללה: מאכזבת

קשה לי להבין איך שיאומי הצליחה לפשל כל כך בסוללה שמשולבת כאן. לי היא החזיקה מ-7:00 בבוקר ועד 18:00 עם קצת יותר מ-3 שעות זמן מסך (בהגדרת הרזולוציה הגבוהה - WQHD Plus והחלפה אוטומטית בין סוגי הרזולוציות לחסכון בסוללה). זה מאכזב, כי הייתי תלוי בטעינה קבועה של הסמארטפון במהלך היום וזה גם מפתיע, כי יש כאן סוללה בקיבולת גדולה של 5000 מיליאמפר/שעה. מה שעוזר קצת במצב הזה, היא הטעינה המהירה של המכשיר, המגיע עם מטען של 90 וואט (שיאומי אפילו משלבת אותו בתוך הערכה, דבר לא טריוויאלי בימינו). אני הצלחתי לטעון בתוך 15 דקות - 47% אנרגיה ובתוך 30 דקות - 79%. כדי ליהנות ממהירות הטעינה הזאת, שגם מחממת משמעותית את הסמארטפון, יש צורך בהפעלה של הטעינה המהירה, הודעה על היכולת להשתמש בה קופצת כהתראה על המסך. אגב, יש גם טעינה אלחוטית מהירה מאוד של 80 וואט וטעינה אלחוטית הפוכה, לטעינת מכשירים מגב הסמארטפון של 10 וואט.

הסוללה מאכזבת (צילום: צחי הופמן)
הסוללה מאכזבת (צילום: צחי הופמן)

מחיר: 6,000 שקל (יבואן רשמי המילטון)

בשורה התחתונה, השיאומי 14 אולטרה הוא סמארטפון המגיע עם עיצוב בעל אפקט הוואוו, מצלמה מצוינת שאפשר רק לשבח, מעבד מהיר עם המון זיכרון עבודה, נפח אחסון יותר ממכובד וטעינה מהירה, כולל אפילו מטען תואם המגיע בערכה. איפה החסרונות? הסוללה מתקשה לשרוד יום שלם, אין eSIM וחיישן התאורה היה יכול להיות קצת יותר מהיר.

לחצו כאן לכתבות נוספות באתר The Gadget Reviews