טכנולוגית הבינה המלאכותית (AI) מתפתחת במהירות ומאפשרת להטעות ולזייף תוכן באופן משכנע. החל מכתבות תוכן הפונות לקהלים ספציפיים עם מסרים המתאימים להם, דרך תמונות, הקלטות ואף סרטוני וידאו שבינם לבין המציאות אין שום קשר וגם אין שום יד אדם. הכל נעשה בידי אלגוריתמים מתוחכמים, שמשתכללים ככל שהזמן עובר. 

לצד יתרונות רבים שמספקת טכנולוגיית ה-AI, היא טומנת בחובה גם סכנה רבה. משרד ויינברגר ברטנטל ושות' המתמחה בבינה מלאכותית חושף את החוק הרגולטורי הראשון שיגן עלינו מהשפעות לא הוגנות של הטכנולוגיה שכבשה את חיינו. מטרתה של הצעת החוק היא לבחון את ההזדמנויות והאתגרים הכרוכים בבינה המלאכותית על הבחירות המתקרבות. 

כוחה של הבינה המלאכותית רב. היא יכולה להנדס תודעה ולהשפיע רבות על דעות ותפיסות של אנשים. כמו כל כלי רב עוצמה, רצוי שיהיו עליו מערכות פיקוח ורגולציה. כללי המשחק השתנו עם תכנים המשלבים וידאו, תמונה וקול עד כדי יכולות זיהוי בלתי ניתנות לזיהוי בכדי לחזק או לפגוע במועמדים תוך יצירת נאומים, אירועים או תמונות שלא היו ולא נבראו. הדבר הזה הוא לא מדע בדיוני, למעשה הוא כבר התרחש. 

כך למשל איבד מנהיג המפלגה הפרוגרסיבית בסלובקיה, מיכל שימצ'קה, את השלטון כאשר התפרסמה הקלטה בה הוא נשמע כביכול מנסה לשחד עיתונאי בכדי לסייע לו בקניית הקולות. עד שהתברר שקולו זויף באמצעות AI והשיחה המוקלטת מעולם לא התקיימה, שימצ'קה שהוביל לפני כן בסקרים, הפסיד בבחירות. 

הפצת פייק ניוז, הקלטות וסרטוני וידאו בהם נראית דמות אומרת דברים שמעולם לא אמרה, מה שנקרא "דיפ פייק", נעשים נפוצים יותר ויותר והופכים לדבר שגור בכל מערכת בחירות.  בשל כך, ישנו צורך דחוף לרגולציה שתגביל את האיום על חופש הבחירה שלנו ויכולתו של הציבור לקחת החלטות מתוך מידע אמין ונכון.

משרד ויינברגר ברטנטל ושות', המתמחה בבינה מלאכותית, הוא החלוץ הראשון בנושא, כאשר כתב הצעת חוק שתגדיר חובת גילוי מפורש על כל שימוש בבינה מלאכותית בפרסומי תעמולה, תוך ציון השיטה שנעשה בה שימוש, תאסור על שימוש בבינה מלאכותית לשיבוש, עריכה או יצירת תוכן בתעמולת בחירות ללא חובת גילוי ותגדיר סנקציות על המפרים את החוק – קנסות כבדים והליכים פליליים.

וכך נכתב בהצעת החוק: "לא יפרסם אדם מודעה/פוסט/סרטון בחירות הכוללת תוכן שנוצר או שונה תוך שימוש בבינה מלאכותית, אלא אם כן התעמולה כוללת הבהרה ברורה ובולטת, שנעשה בה שימוש בבינה מלאכותית וכן כוללת לוגו".

עו"ד ינור ברטנטל ממשרד ויינברגר ברטנטל ושות' מסר כי "זה הזמן להפעלת כלים שיגנו על יכולתנו לבחור ויחסמו אפשרויות התערבות בחשיבה, בהסקת מסקנות ובבחירת נבחרי הציבור שלנו בהשפעה זרה שכזו. זה לא סוד שהבינה המלאכותית הולכת וממלאת את חיינו. עלינו להשתנות עם הקידמה ולהתאים את מערכת החוק למצב החדש".