חברת הסטארט אפ EVR Motors מפתח תקוה, המפתחת מנועים חשמליים פורצי דרך לכלי רכב, הודיעה על תחילת הייצור במפעל חדש שהחברה בנתה בהודו, שיפעל תחת חברת הבת המקומית שלה I.EVR Motors Pvt Ltd.. המפעל החדש, שממוקם באזור מנסר (Manesar), ייצר סלילים במבנה גאומטרי טרפזואידלי, רכיב מרכזי בטופולוגיית המנועים החשמליים של EVR שנרשם כפטנט. הסלילים שייוצרו במפעל החדש ישמשו את שותפיה שלEVR  בהודו המייצרים מנועים חשמליים על בסיס הטופולוגיה הייחודית שפיתחה EVR והם יספקו את הביקוש למנועים חשמליים בהודו ובשווקים נוספים ברחבי העולם.          

מפעל הייצור שנפתח בהודו הוא נקודת ציון משמעותית כפעילות ייצור ראשונה של חברת טכנולוגיית רכב ישראלית בהודו. המפעל, שמתאפיין באוטומציה ברמה גבוהה, תוכנן לייצר סלילים עבור כ-20,000 מנועים בחודש ועל פי התוכניות היקף הייצור יגדל במהירות ל-100,000 מנועים בחודש לאור הביקוש הגובר למנועים חשמליים בשוק העולמי.   

EVR Motors פיתחה טופולוגיית מנועים ייחודית עבורה אושרו בשנים האחרונות 11 פטנטים: סטטור טרפזואידלי  TS – RFPM (Trapezoidal Stator Radial Flux Permanent Magnet). היא מאפשרת לייצר מנועים קטנים יותר, קלים יותר וזולים יותר שניתן להתאימם על ידי שינויים מינורים לדרישות שונות של לקוחות רבים. גודלם ומשקלם של מנועי EVR קטן ב-30% עד 50% ביחס למנועים חשמליים קיימים ומחירם נמוך יותר באופן משמעותי. המנועים הראשונים של החברה תוכננו עבור כלי רכב דו-גלגליים ותלת גלגליים וניתן להתאימם למגוון רחב של יישומים נוספים. EVR השיגה אבן דרך חשובה בהיבט הפיתוח לאחר בדיקה ותיקוף מוצלחים של קו המוצרים המלא של המנועים החשמליים שלה. קו המוצרים כולל היום ארבע משפחות, מ-6kW ועד למנועי  150kW ששוקלים 36 ק"ג בלבד. מגוון זה מאפשר ל-EVR להרחיב את פעילותה מכלי רכב דו ותלת גלגליים למכוניות משפחתיות, משאיות קלות ואוטובוסים חשמליים.

הודות לטכנולוגיית מנועים גמישה זו EVR מבצעת פרויקטי תכנון רבים עבור יצרני רכיבים מקוריים (OEMs) בעולם בהתאם לדרישות הספציפיות של הפלטפורמות שלהם. המנועים החשמליים של EVR מתאפיינים במודולריות יוצאת דופן והם תומכים במתחים חשמליים שבין 48V ל-800V והם מספקים בכך דרישות מגוונות בתחומי המהירות והספקי המנוע, ללא צורך בשינויים משמעותיים ברכיבי המנוע או בתהליכי הייצור. חדשנות זו משקפת את המחויבות של EVR לספק פתרונות ברי קיימא וניתנים להתאמה שיספקו את הצרכים המגוונים של שוק כלי הרכב החשמליים. הסלילים שייוצרו במפעל החדש בהודו יסופקו ללקוחות הגלובליים של EVR ויבססו את מעמדה בתעשיית הרכב החשמלי.    

EVR Motors כבר חתמה על הסמים מסחריים עם שחקנים חשובים בתעשיית הרכב ההודית, וביניהם הסכמים עם Napino, Belrise Group, EKA Mobility ו-RSB Transmissions. בהתאם להסכמים אלה, הייצור של מנועי EVR יתחיל ב-2024 ויאפשר אספקת מנועים במגוון מגזרים של כלי רכב וביניהם כלי רכב דו ותלת גלגליים, מכוניות נוסעים, רכבים מסחריים קלים, אוטובוסים חשמליים וסירות חשמליות. לקוחות רבים ובכללם יצרני רכב ידועים באירופה ובאסיה, בוחנים את מנועי EVR לשילוב בתכנון הדגמים העתידיים שלהם ולהחלפת מנועים בדגמים קיימים בשוק.

EVR Motors מינתה לאחרונה את ניק רוג'רס ליו"ר מועצת המנהלים של החברה, שיוביל את חדירתה לשוק הרכב הבינלאומי. רוג'רס צבר למעלה מ-40 שנות ניסיון בתעשיית הרכב והוא כיהן בעבר בתפקידי מפתח, ביניהם מנהל הטכנולוגיה הראשי של יגואר ולנד רובד, וכן מהנדס ראשי בפורד וב-BMW. בין הישגיו החשובים, הוא הוביל את הפיתוח של הדגם החשמליI-PACE  עטור הפרסים של יגואר, דגם New Defender וכן דגם הדור החמישי של Range Rover וכן דגם Range Rover Sport. 

ניק רוג'רס: "פתיחת מפעל הייצור החדש היא נקודת ציון משמעותית בהגשמת הייעוד של החברה לשנות את פניה שוק כלי הרכב החשמליים באמצעות טכנולוגיות חלוציות. EVR India מייצגת אבן פינה במודל העסקי שלנו. הקמת מפעל הייצור שלנו לסלילים עבור מנועים חשמליים מבטיחה ללקוחותנו אספקת הרכיב קריטי במודל המנוע ושרשרת אספקה עוצמתית ויציבה. גישה זו תומכת בתוכניות הצמיחה של החברה, לא רק בהודו אלא בשוק הגלובלי".    

EVR Motors נתמכת על ידי קבוצת משקיעים בהובלת מריוס נכט, אחת הדמויות המובילות בישראל ביזמות סדרתית, בייסוד חברות טכנולוגיה ובהשקעות בהיי טק. בימים אלה שוקדת EVR על סבב גיוס במטרה להאיץ את החדירה לשוק, להגדיל את כושר הייצור ולפתח מנועים נוספים. בראשות EVR עומד המנכ"ל עפר דורון, ששימש בתפקידו הקודם כמנהל מפעל החלל של התעשייה האווירית, והוביל את צוות התעשיה האווירית שתכנן ובנה את החללית "בראשית" של SpaceIL.

EVR Motors נוסדה בידי הנשיא ומנהל התפעול הנוכחי של החברה אלי רוזינסקי, יחד עם ויקטור כסלו ורוסלן שבינסקי. החברה מעסיקה 45 עובדים בפתח תקווה ובהודו, ביניהם חמישה בעלי דוקטורט, מהנדסים, צוות הרכבת מנועים וקבוצת בקרה וניסויים.