כחלק מאירוע שבוע ה-SafeTech הישראלי, פורום מיכל סלה בשיתוף רשות החדשנות נרתמו 29 צוותים שהגיעו מתוך חברות וארגונים מובילים במשק ובתעשיית ההיי-טק, לפתח פתרונות מצילים חיים, זאת במסגרת האקתון מיכל סלה החמישי Safe@Home CORPORATE IMPACT 2024.

שאזאם, מאחוריך: הפלטפורמה החדשה שתאפשר לאתר שיר ע"י זמזום
מתעצבנים על המראה החדש של ווטסאפ שהגיע גם אלינו? אתם לא לבד

תחרות חצי הגמר התקיימה בימים 22-23 במאי ברשות החדשנות, זו השנה השנייה. במשך 24 שעות רצופות - הצוותים פיתחו את המיזמים מצילי החיים - עד שיצא עשן. את האירוע ליוו מומחי אלימות במשפחה, טכנולוגיה, משפט, אתיקה ופרטיות ועיצוב מוצר. גמר ההאקתון יתקיים ב-29 במאי 2024 בבית הנשיא בירושלים במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי. שלושת הצוותים המנצחים יזכו בפרס כספי לפיתוח המיזם בשווי 50,000 ש"ח בחסות הועדה הלאומית הממשלתית הבין-משרדית למניעת אלימות במשפחה. 

בנוסף, התקיים לראשונה פאנל SafeTech מקצועי בנושא הסבת טכנולוגיות קיימות להצלת חיים ובטחון נשים בביתן בהנחיית השחקנית אגם רודברג. בפאנל השתתפו מנכ"לית פורום מיכל סלה, לילי בן עמי, סגנית ה-CTO לקידום טכנולוגיות בתעשייה האווירית, ד"ר אביטל שריפט, CIO ממשלתי במערך הדיגיטל הלאומי, עפרה פרנקל, דירקטור חדשנות אסטרטגית במיקרוסופט, מורן חביב ומייסדת ומנכ"לית Relyon AI, לי שריר אשר המציאה את המיזם בהאקתון מיכל סלה הראשון 2020, ומאז גייסה מליון דולר ונבחרה ל-30UNDER30 של מגזין Forbes.

פאנל בהשתתפות לילי בן עמי ואגם רודברג (צילום: באדיבות ascaf)
פאנל בהשתתפות לילי בן עמי ואגם רודברג (צילום: באדיבות ascaf)

אגם רודברג שיתפה כי מאז ששיחקה את ענת אלימלך ז"ל בסדרה על חייה בקשת 12, היא קרובה לנושא במיוחד, ואף עובדת בעצמה על פרויקט חברתי. בנוסף שיתפה מסר חשוב: "אישה שמאוימת מבן זוגה – לא להיפרד לבד, תמיד לקרוא לעזרה". לילי בן עמי הוסיפה: "החלום שלי הוא שהממשלה תתייחס לביטחון נשים, כמו שהיא מתייחסת לביטחון המדינה וללוחמה בטרור".

לילי בן עמי, מייסדת ומנכ"לית פורום מיכל סלה: "במלחמה הנוכחית כולנו חשנו את החשיבות העצומה של ביטחון אישי בתוך הבית הפרטי. דווקא עכשיו, כשהאלימות והסטרס בעליה, זה הזמן לשים את נושא ביטחון נשים בפרונט. היום הכרזנו על הקמת ורטיקל חדש - SafeTech לביטחון בבית. במשך 24 שעות רצופות, ראיתי כיצד החברות המובילות במשק ובתעשיית ההיי-טק התגייסו למצוא פתרונות טכנולוגיים להצלת חיי נשים בשבי האלימות. בהאקתון מיכל סלה פותחו 30 סטארטאפים להגנה על נשים, על ידי 25 חברות ו-200 מפתחים.

הידיים שלנו בונות סטארטאפים להגנה על נשים ואילו הלב שלנו עם לוחמות ולוחמי מערכת הבטחון, החטופות, החטופים, נפגעי המלחמה והמשפחות. תפילותינו לשלום על כל עם ישראל. אנחנו נשרוד את התקופה הקשה מנשוא הזו, נקום מתוך הכאב ונצמיח ענפים ירוקים לצד הגזעים הכרותים. נרכין ראש ונמשיך לצעוד במסע החיים, מסע לעולם בטוח יותר. #יהי_זכרה_מהפכה".