לראשונה בעולם - לפטופ מרחבי - סאייטפול תחל למכור את המוצר בארה"ב; המחיר לצרכן - 1,900 דולר; ה-G1 הוא הלפטופ הראשון מסוגו בעולם שמבוסס על מציאות רבודה; טמיר ברלינר, מנכ"ל ומייסד משותף: "לא סביר שאנשים ימשיכו להיות תקועים במסך 14 אינץ' פצפון״ ;״אנחנו שואפים לשנות את 'עולם העבודה הניידת', וזו הסיבה שהשקענו את כל משאבינו בפיתוח כל חלקי המוצר להשגת כניסה בצורה חלקה לחיי היומיום שלנו - דבר שאף חברה אחרת לא השיגה".

חברת סאייטפול (Sightful) הישראלית, שחשפה לפני שנה את המוצר החדשני עליו עבדה מרגע הקמתה - לפטופ מתקדם עם משקפי מציאות רבודה המעניק חוויית עבודה מרחבית בהיקף של 100 אינץ' - מגיעה לשלב המסחרי: החברה מכריזה על השקתו המסחרית של Spacetop G1 – המוצר המלא הראשון של החברה, אשר זמין כעת להזמנה מראש עבור פיקדון של $100 וישלח ללקוחות עוד השנה תמורת 1,900 דולרים.

ה-G1 הוא לפטופ חזק המשלב לראשונה בין הידידותיות למשתמש שטמונה במחשב נייד, לבין העוצמה והפוטנציאל של מציאות רבודה. המוצר החדשני, שבדיוק לפני שנה הושק בגרסת Early Access אך ורק למספר מצומצם של כמה מאות משתמשים ראשונים וארגונים גדולים, מעניק למשתמשים בו מרחב עבודה וירטואלי בגודל של 100 אינץ' במקום מסך ה-LCD המוכר בגודל של 14 אינץ'. 

מימין - טמיר ברלינר ותומר קהן (צילום: Sightful)
מימין - טמיר ברלינר ותומר קהן (צילום: Sightful)

כך, מאפשר ה-G1 למשתמשים בו את היכולת לבצע את עבודתם על הצד הטוב ביותר ובצורה היעילה ביותר, מכל מקום שיבחרו ותוך כדי שמירה על פרטיות מלאה. ה-G1 הוא למעשה שינוי פרדיגמה מונומנטלי בשוק המחשבים הניידים שכמעט לא השתנה בעשורים האחרונים, וזאת תחנה חשובה בדרך להפיכת "המחשוב המרחבי" (Spatial Computing) לסטנדרט חדש בענף הלפטופים. 

סאייטפול הוקמה ביוני 2020 על ידי טמיר ברלינר המנכ"ל ותומר קהן, ה-COO. ברלינר הוא ממייסדי PrimeSense שנמכרה ב-2013 לאפל תמורת 350 מיליון דולר והיתה אחראית לאחד מהפיתוחים המרשימים שיצאו מישראל בעשור הקודם – קונסולת הקינקט של XBOX שנמכרה בעשרות מיליוני יחידות. קהן כיהן כסגן נשיא ב-N-trig שנמכרה למיקרוסופט ב-2015. השניים הכירו בעבודה משותפת ב-Magic Leap, ענקית מחשוב המרחבי האמריקאית, שם שימש ברלינר מנכ״ל הפעילות בישראל וקהן כדירקטור בכיר.

סאייטפול גייסה עד כה 61 מיליון דולר בשני סבבים כשהאחרון היה סבב A במסגרתו גייסה החברה 33 מיליון דולר במאי 2022. המשקיע המוביל בסבב זה היה קרן ההון סיכון Corner. במסגרת סבב הסיד גייסה החברה 28 מיליון דולר בשני חלקים בהובלת של קרן אלף (Aleph) הישראלית של מייקל אייזנברג ואדן שוחט. קרן קורנר (Corner) לקחה אף היא חלק  בגיוס הסיד.

החברה מעסיקה כיום כ-60 עובדים במשרדיה בתל אביב, ניו יורק, טאיוואן וסינגפור. עובדי החברה מתמחים, בין היתר, בראיית מחשב, בינה מלאכותית, ניהול מוצר, UX/UI, תוכנת ליבה,מחשוב ענן, שיווק ועוד.

מחשב Sightful (צילום: Sightful)
מחשב Sightful (צילום: Sightful)

במאי 2023, השיקה החברה בהצלחה את ה-Spacetop, בגרסת Early Access, למשתמשים נבחרים בלבד במטרה לקבל פידבקים, לשמוע ביקורות, להפיק לקחים מההתנסות הראשונית ולשדרג את החומרה ואת מערכת ההפעלה של המוצר, SpaceOS, לקראת השקה לקהל הרחב. 

לצד ניידות מלאה כערך עליון, ב-G1 ניתן דגש על ביצועים חזקים ויעילות גבוהה. ל-G1 יש 8 שעות של חיי סוללה, 48 TOPS (מספר Trillions of Operations per Second) של מחשוב תומך AI, ערכת שבבים חדשה של Qualcomm שמהירה ב-70% יותר מהדור הקודם, קצב ריענון אופטיקה של 90 הרץ ופונקציונליות מובנית של בינה מלאכותית - וכל זה בשילוב מסך ווירטואלי בגודל של 100 אינץ'. 

מכלול תכונות אלו נועד להפוך את ה-G1 למעצמת מציאות רבודה מלאה, ארוזה בחומרה קומפקטית הכוללת מקלדת ומשקפי מציאות רבודה, הידידותיים למשתמש. ל-G1 פרופיל דק וחומרה קלת משקל (1.4 ק"ג) המאפשרים למשתמש לאחסן אותו בכל תיק סטנדרטי למחשב נייד ועדיין לקבל תצוגה גדולה עד פי 10 מזו של הלפטופ הישן שהשאירו מאחור.

גם משקפי המציאות הרבודה של ה-G1 עברו שדרוג וכעת הם מסוגננים וקלים יותר ומותאמים להרכבה למשך יום עבודה שלם. העיצוב העדכני אך המאופק מסייע למשתמשים להשתלב בסביבה החיצונית ולתת לעבודה שלהם להיות זו שמתבלטת - במקום המשקפיים עצמם. כמו כן, מנגנון עמעום אוטומטי בסביבות עבודה בהירות או מוארות באור שמש משפר את המיקוד ומספק יכולות קריאת טקסט ללא אובדן איכות, ומאפשר בהירות מסך טובה משל כל לפטופ אחר בעולם. 

"השקנו את G1 כדי לשחרר אנשים ממגבלות הזמן והמרחב, ואת תעשיית המחשבים הניידים מהתלות במסכים," אומר טמיר ברלינר, מנכ"ל ומייסד משותף של Sightful. "אנחנו שואפים לשנות את 'עולם העבודה הניידת' ומאמינים גדולים בכוחה של מציאות רבודה. עד היום, המציאות הפיזית תמיד היוותה גורם מגביל להגשמת מלוא הפוטנציאל של מציאות רבודה - קסדות מגושמות ולא נוחות, סוללה וכוח עיבוד מוגבלים, ועולם שעדיין לא בנוי לשימוש יומיומי במציאות רבודה. זו הסיבה שהשקענו את כל המשאבים שלנו בפיתוח חומרה ותוכנה שמתאימות בצורה חלקה לחיי היומיום שלנו - דבר שאף חברה אחרת לא השיגה".

לדברי ברלינר, "כל ענקיות הטכנולוגיה בעולם הצהירו בבירור שהן רואות במחשוב מרחבי את העתיד - ואנחנו הראשונים שמביאים אותו להווה".