הקיץ כבר הגיע, לפחות מבחינת מזג האוויר שאנחנו חווים בשבועות האחרונים. מצלמת אקסטרים יכולה להוות שדרוג לחוויית הצילום בחופשה השנתית, בביקור בחוף הים או אפילו בקאנטרי השכונתי. חברת Insta360 המוכרת מהמצלמות שלה המסוגלות לצלם סרטוני וידיאו ב-360 מעלות, מציעה גם מצלמות אקסטרים סטנדרטיות, סטייל GoPro. דגם ה-AcePro שהושק בישראל על-ידי רשת באג, מציע מסך מגע מתקפל והמון יכולות באפליקציה שלו.

עמידות למים ומסך מתקפל

ה-Ace Pro מגיע בעיצוב זהה לדגמי ה-GoPro, אבל מה שמייחד אותו הוא מסך המגע המתקפל המגיע בגודל 2.4 אינץ׳. המסך הזה ממוקם בגב המצלמה והוא יודע להסתובב ב-180 מעלות ולאפשר צפייה בתצוגה מקדימה בזמן הצילום או זווית נוחה יותר להסתכל על המסך כאשר מצלמים ולוג. המסך הזה גם מתאים לשימוש שרוכבים על אופניים והמצלמה ממוקמת על הכידון (בזווית של 90 מעלות).

 כאשר הופכים את המסך לשימוש קדמי, גם קל להשתמש במחוות התנועה עם הידיים עבור צילום. כך שבהרמת היד וסגירה שלה, ניתן להתחיל לצלם וידיאו או לסיים צילום מרחוק וכאשר עושים את הסימן V/Peace עם שתי אצבעות המצלמה מזהה שרוצים לצלם תמונה ואז מתחילה ספירה של 3 שניות לאחור (וגם אין צורך לבצע מעבר ידנית דרך ממשק המצלמה בין צילום וידיאו לתמונה). מדובר בשיטה נוחה שמייעלת את הצילומים.

Insta360 – AcePro (צילום: צחי הופמן)
Insta360 – AcePro (צילום: צחי הופמן)

 בחלק הקדמי של המצלמה קיים מסך המספק חיווי על נתוני צילום, כמו רזולוציה, פריימים לשנייה וזמן סוללה שנותר. מעבר לזה, למצלמה יש שני כפתורים פיזיים: אחד בצד להפעלה וכיבוי והכפתור השני בחלק העליון של המצלמה, המיועד לביצוע הצילום. המצלמה עצמה עמידה למים עד לעומק של 10 מטר, כאשר רכישה של כיסוי צלילה הנמכר בנפרד, מספק לה כבר עמידות עד לעומק 60 מטר.

שיתוף פעולה עם Leica

אתם בוודאי זוכרים שחברת הצילום הגרמנית Leica משתפת פעולה עם שיאומי בסמארטפון הדגל - 14 אולטרה (לסקירה המלאה). אז Leica גם משתפת פעולה עם Insta360 ב-Ace Pro, כאשר היא אחראית על האופטיקה וההדמיה במצלמה. הרזולוציה כאן מגיעה עד 8K עם 24 פריימים לשנייה או 4K עם 60 פריימים לשנייה. יש גם אפשרות לצילום סרטונים בהילוך איטי ב-4K ב-120 פריימים לשנייה. איכות התמונה כאן מוצלחת עם צבעים עשירים, אבל לפעמים יש יותר מדי עיבוד בתמונה.

Insta360 – AcePro (צילום: צחי הופמן)
Insta360 – AcePro (צילום: צחי הופמן)

למצלמה יש 4 מצבי צילום עיקריים: ActionView היוצר אפקט עין הדג ומצליח לדחוס יותר שטח לתוך התמונה. בעיקרון זהו מצב מועדף לצילומי ספורט. מצב UltraWide זה בעצם מצב עין הדג מרוכך עם קצת פחות זווית שגם מיועד לספורט ומצב ה-DeWarp עם זווית צילום ישרה המיועד לצילומים רגילים. ישנו גם מצב בשם Horizon Lock הנועל את התמונה בצורה מאוזנת, גם שהמצלמה זזה ימינה ושמאלה.

יש כאן זום דיגיטלי כפול 2, שקל מאוד לעבור אליו בנגיעה כפולה על המסך. Insta360 קוראת לוClarity Zoom , אשר לדבריה לא סתם עושה תקריב דיגיטלי, אלא עושה את התקריב באותה רזולוציה. התוצאה עצמה סבירה, רואים שזה זום דיגיטלי, אבל יש מעט ריכוך ברעשים.

צילום הלילה כאן לא משהו, אבל הוא לא גרוע מאוד למרות החיישן הגדול ומצב ה-PureVideo המיועד לספק יותר תאורה בחושך. ניתן לבצע התאמה ליחס התצוגה של הצילום עבור הרשתות החברתיות, כמו: 9:16 או 16:9.

יכולת נחמדה היא להשהות את הצילום ולהמשיך אותו לאחר מכן, כך שאותו סרטון לא מחולק לקבצים. מה שמאפשר עריכה יותר קלה מהסמארטפון.

האפליקציה של Insta360 פשוטה לשימוש, מאפשרת להעביר את הסרטונים והתמונות לסמארטפון דרך ה-WiFi. היא גם כוללת אופציה לעריכת סרטונים בצורה אוטומטית באמצעות תבניות מוכנות מראש, הכוללות התאמה לספורט, טיולים ועוד. מעבר לזה, עבור צילומי ספורט, ניתן להשתמש בנתונים ממכשירי גרמין והשעון של אפל להצגת המידע על הסרטון.

Insta360 – AcePro (צילום: צחי הופמן)
Insta360 – AcePro (צילום: צחי הופמן)


למשל, מהירות הרכיבה על האופניים, דופק ונתוני שריפת קלוריות. יש גם מצב AI (איך אפשר בלי), היודע לקחת סרטונים קצרים מאוד ולהוסיף להם אלמנטים גראפיים, כמו להפוך חלק מהסרטון למצויר או להוסיף על אנשים בקליפ אלמנטים רובוטיים. זה רעיון נחמד, כאשר רוצים לשתף סרטון קצר ורוצים להפוך אותו לקצת מיוחד.

 נתוני הסוללה של המצלמה עומדים על 100 דקות בעת צילום וידיאו HDR ברזולוציית 4K ב-30 פריימים לשנייה, כאשר טעינה מלאה של הסוללה לוקחת 46 דקות או 22 דקות ל-80% ממנה.

 מחיר: 2,080 שקל (יבואן רשמי רשת באג)

 בשורה התחתונה, אם אתם מחפשים מצלמת אקסטרים, בין אם זה לצילומי ספורט או צילום הילדים בבריכה בצורה נוחה ומבלי לפחד להרוס את הסמארטפון או לבזבז לו את האחסון, ה-AcePro היא מצלמה שכדאי להסתכל עליה. היא מציעה איכות וידיאו מוצלחת עם המון פיצ׳רים לצילום וגם אפליקציה נוחה לשימוש, שמאפשרת לערוך את הסרטונים בשטח מהסמארטפון ולעלות אותם במהירות לרשתות החברתיות או לשלוח בוואטסאפ.

לחצו כאן לכתבות נוספות באתר The Gadget Reviews