הסטורי שלכם עומד להתעכב: אינסטגרם בוחנת שתילת פרסומות מעכבות באפליקציה, שיכפו על הגולשים צפויה בהן עד תומן, בלא יכולת להמשיך הלאה. פרסומות דומות מופיעות גם באתרי אינטרנט עם "קאונטר" הסופר את השניות עד לתום הפרסומת.

מכירה בלתי חוקית של סמים? החקירה שעלולה לסבך את חברת מטא ובגדול

פלטפורמת המדיה החברתית מאפשרת כיום לאנשים להחליק או לגלול מעל פרסומות המופיעות בפיד הראשי של תמונות וסרטונים, כמו גם בעדכוני הסטוריז וה"רילז" שלה. אבל כעת היא בוחנת פיצ'ר חדש – "הפסקה לפרסומות" שלא תאפשר לחלוף על פניה כרגיל. כאמור, הפרסומת תכלול טיימר שסופר לאחור עד אפס לפני שהפונקציונליות הרגילה יכולה להתחדש. הגולשים יאלצו לצפות בפרסומת לפני המשך הגלישה.

אינסטגרם אישרה את הדיווח בהצהרה ומסרה: "אנחנו בודקים פורמטים שעשויים להניב ערך עבור מפרסמים" והוסיפה כי תספק עדכונים נוספים אם הבדיקה תביא לשינויי פורמט קבועים.

מטא, בעלת אינסטגרם ופייסבוק, היא לא חברת הטכנולוגיה הגדולה הראשונה שכופה אנשים לצפות בפרסומות: גם יוטיוב ידועה בהצגת מודעות שלא ניתן לדלג עליהן למשתמשים הצופים בפלטפורמה או באפליקציית הטלויזיה, אם אינם משלמים עבור שכבת הפרימיום ללא פרסומות. חלק מהמשתמשים מוסיפים כלים לחסימת פרסומות ותוספי דפדפן כדרך לעקוף פרסומות שמפריעות לסרטונים בפלטפורמה, אך גוגל, חברת האם של יוטיוב, מנסה מצידה לחסום את חוסמי הפרסומות.

לא ברור עדיין אם אילוץ הצפיה בפרסומות עוזר למעשה לחברות: מחקר שערכה טיקטוק בינואר, הראה כי אילוץ הגולשים לצפות בפרסומות עשוי להוביל למעשה למעורבות פחותה. יותר מ-70% מהמשתתפים אמרו שהם נוטים יותר לעסוק בנסיונות לדלג על הפרסומת או לעזוב כליל את האפליקציה, מאשר לצפות בפוסט שאחרי.