הטבעת החכמה – Ring Air הגיעה אליי בקופסה לבנה. בחזית שלה הופיע צילום גדול שנתן תחושה שלא מדובר בטבעת, אלא בחללית או מוצר עתידני. היה לי כמעט קל להתבלבל ולחשוב שמדובר במוצר של אפל (גם השם של הטבעת קיבל השראה מאותה חברה). שפתחתי את הקופסה גיליתי כרטיס עליו כתוב ״Hello Cyborg״. סייבורג הוא מעיין שילוב של אדם עם מרכיבים רובוטיים וזה מה שהחברה Ultrahuman הממוקמת בהודו מנסה לעשות, לאפשר לבני אדם להיות מתקדמים יותר בזכות ניטור של הגוף שלהם, בין אם מדובר בטבעת החכמה המיועדת לניטור לשינה, ובין אם מוצרים אחרים של החברה המיועדים לניטור גלוקוז או סמנים בדם.

Ultrahuman Ring AIr. (צילום: צחי הופמן)
Ultrahuman Ring AIr. (צילום: צחי הופמן)

ערכת המדידה של Ultrahuman (צילום: צחי הופמן)
ערכת המדידה של Ultrahuman (צילום: צחי הופמן)

Ring Air – מספר צבעים וערכת מדידה

הטבעת מגיעה במספר צבעים: כסוף, זהב, שחור, טיטניום והצבע שאני בחרתי – אפור מט. בחירת הצבע של הטבעת היא לא הדילמה היחידה שנתקלתי בה, עוד לפני שה-Ring Air הגיעה אליי הביתה, יש צורך בבחירת הגודל שלה. לצורך כך, Ultrahuman שולחת ערכת מדידה הכוללת 10 טבעות מגומי בגדלים שונים. היא ממליצה לענוד את טבעת המדידה בגודל הרצוי גם במהלך הלילה, בשביל לדעת שזאת הטבעת המתאימה. היא גם מציעה חריטה על הטבעת תמורת 39 דולר.

הטבעת עצמה נראית טוב, אבל היא יחסית גדולה ולפחות במקרה שלי, בלטה יותר מדי, אבל אני אישית אהבתי אותה. היא עשויה בצד החיצוני שלה מטיטניום והחלק הפנימי מצופה בחומר אפוקסי היפולארגני – חומר עם מרכיבים המפחיתים אלרגיות (לי הטבעת לא גרמה לגירוי בעור). הטבעת שוקלת 2.4 גרם, העובי הוא 2.45 עד 2.8 מ״מ (בהתאם לגודל הטבעת שבוחרים), כאשר הצד הפנימי שלה מציג בצורה שקופה את כל החיישנים הקיימים בה. בלילה, בחדר חשוך, ניתן לראות את התאורה הירוקה של חיישן הדופק.

באופן אישי, לקח לי זמן להתרגל לטבעת על האצבע, כאשר לאחר מספר ימים כבר הפסקתי להרגיש אותה. היא הרבה יותר נוחה לענידה בשינה לעומת שעון חכם. אני לא מסתדר עם ענידה של שעון במהלך הלילה והטבעת סיפקה לי פתרון הרבה יותר טוב. מה שגם, גם הסוללה שלה מחזיקה 6 ימים, כך שאין צורך לרוץ להטעין אותה כל לילה (כדאי לשים לב שהמטען שלה ייחודי והוא מתאים רק לגודל הטבעת שבחרתם).

Ultrahuman Ring AIr (צילום: צחי הופמן)
Ultrahuman Ring AIr (צילום: צחי הופמן)

Ring Air – מה עושים עם טבעת חכמה?

אז כפי שאפשר להבין, השימוש העיקרי של הטבעת הוא עבור שינה ורוב היכולות של הטבעת הזאת בנויים סביב התכונה הזאת. הטבעת כוללת בתוכה חיישן בלוטות׳ 5, חיישן דופק, חמצן בדם, טמפרטורה, תנועה ומיגון מפני מים עד לעומק של 100 מטר.

הטבעת אמורה להחליף שעון חכם מבחינת יכולות המדידה, אך שעונים חכמים לא משמשים רק לשינה, אלא גם לפעילויות ספורט. למרות שהטבעת מציעה ניטור ריצה, הליכה, הליכון, אופניים ועוד, אין לה GPS וכל התפעול מתבצע דרך הסמארטפון, כך שאני לא חושב שהיא מהווה כאן תחליף, אלא מוצר משלים. לכן, ה-Ring Air יודעת להתחבר לאפליקציות צד שלישי, כמו: גרמין, פולאר, Coros וסונטו ולמשוך משם נתוני אימון.

Ultrahuman – טיפים במהלך היום

בניגוד לטבעת אותה סקרתי לא מזמן של Ringconn, אשר לא סיפקה לדעתי מספיק תובנות וטיפים, ב-Ultrahuman בחרו בגישה שונה, הם דואגים לעדכן מספר פעמים ביום בטיפים שיכולים לעזור לשפר את הבריאות. זה מתחיל בבוקר עם התראה המציינת שכדאי לחכות קצת עם שתיית הקפה ולהגיע לטווח הזמן שכדאי לשתות משקאות עם קפאין, כאשר בשעות האלו ההשפעה שלו תהיה טובה יותר (הטבעת התאימה את ההמלצה לשעה בה התעוררתי) וזה ממשיך עם התראות כאשר לא זזים מספיק וכדי לצאת להליכה קצרה וממשיך עם התראה מתי כדאי להפסיק לשתות קפאין (התראה שהייתה לא נוחה כי היא הציעה לי להפסיק לשתות אותו כבר אחר הצהריים) וזה ממשיך עם טווח הזמן שכדאי ללכת לישון בו, בשביל לשמור על המשכיות בשעות שבהן הלכתי לישון כל לילה.

בכל יום שני בערב קיבלתי דו״ח שבועי בו הוצג ציון ממוצע השינה, ציון ההתאוששות והתזוזה (סך הכל שלושה ציונים), מה שאפשר לי להבין בקלות אם שמרתי על איכות השינה והתנועה שלי. ישנה גם השוואה שבועית עם ציון של בריאות השינה (Sleep Health). הציון הזה משקלל בתוכו בין היתר את זמן השינה, דופק מנוחה והשלווה. יש עוד מדידות שונות בתוך הדו״ח הזה, כאשר הוא גם מציין מה צריך לשפר, למשל, אני קיבלתי עצה לשפר את השונות בקצב הלב (Heart Rate Variability) בשינה, שלדעת הטבעת הושפעה מחוסר מנוחה בשינה. הטיפים שקיבלת הם לעשות מקלחת חמה לפני השינה, תרגילי נשימה ולהימנע מאור כחול.

עוד נקודה שהייתי צריך לשפר היא את יעילות השינה, נתון המתייחס לכמה זמן לגוף שלי לוקח לנוח ולתקן את עצמו במיטה.

הדו״ח השבועי גם מתייחס לשעות שבהן הייתי פעיל וציון על כמות הצעדים שעשיתי באותו שבוע, בשביל להבין מה כדאי לשפר.

Ring Air – חיבור אפליקציות ושעונים

האפליקציה של Ultrahuman מגיעה עם ממשק באנגלית והיא יודעת להתחבר לעוד אפליקציות צד שלישי, מלבד אלו שציינתי קודם, כמו: Withings, MyFitnessPal, Fitbit, Health Connect ועוד. בצורה הזאת, נתונים שאתם אוספים ממכשירים אחרים, יכולים לעבור אליה ולעזור לאפליקציה של Ultrahuman לקבל תמונת מצב עדכנית על הבריאות שלכם.

העיצוב של האפליקציה פשוט להבנה, הוא כולל בתיבה הראשונה ציון על רמת התזוזה במהלך היום המשוקלל מהצעדים והקלוריות שנשרפו. תיבה נוספת מספקת חיווי מספרי על קצב הלחץ (Stress Rhythm), כאשר היא עוזרת להבין את הלחץ שחווים והקשר שלו עם השעון הביולוגי וגם להבין מתי הגוף יכול להתמודד במשך היום עם רמות גבוהות יותר של מתח. ככל שהציון גבוה יותר, פירושו שמווסתים טוב יותר את הלחץ. למשל, בשעות אחר הצהריים קיבלתי ציון 82 שאמר לי שמתח בינוני מאפשר לשפר את היצירתיות.

נתון אחר של האפליקציה הוא – Dynamic Recovery, זה בא להציג תמונת מצב בריאותית כוללת. הנתון הזה כולל שקלול נתונים של דופק במנוחה, שונות בקצב הלב, טמפרטורה, איכות השינה, תנועה ומנוחה.

מחיר: 1,300 שקל (349 דולר, נשלח לישראל), נמכר דרך האתר של Ultrahuman

בשורה התחתונה, הטבעת של Ultrahuman היא חלק מאקוסיסטם של החברה, המהווה את שער הכניסה אליה. היתרון הגדול שלה על המתחרה Oura, שהיא לא דורשת דמי מנוי עבור השימוש בה והיא גם נשלחת ישירות לישראל, בניגוד לטבעות המובילות בשוק (Ringconn ו-Oura). ה-Ring Air היא טבעת מוצלחת מאוד עבור מי שרוצה לדעת יותר על השינה והיא מציעה המון תובנות שעוזרות במשימה הזאת. מצד שני, כדאי לשים לב שהאפליקציה באנגלית.

לסקירות נוספות היכנסו לאתר גאדג'ט-ריביו: https://thegadgetreviews.com/