בעיכוב של שנים אחרי אנדרואיד ואחרי המתנה דרוכה אפל תאפשר סוף סוף הקלטת שיחות: מערכת ההפעלה החדשה IOS18  שתשוחרר בספטמבר הקרוב, תטמיע בתוכה לצד הבינה המלאכותית ומאות אפשרויות נוספות, גם פיצ'ר הקלטת שיחות שיאפשר לכם להקליט, לתמלל ולסכם שיחות טלפון. הנה מה שאנחנו יודעים עד כה.

הקלטת שיחות טלפון באייפון שלכם כבר מזמן אפשרית, אולם תמיד נדרשה אפליקציית צד שלישי לצורך ההקלטה. נכון להיום ההקלטות אפשריות באמצעות אפליקציות כמו TapeACall, Call Recorder, ואחרות, אולם רבות מהן מוגבלות או מטילות תשלום עבור הקלטה ותמלול. כעת כאמור אפל חשפה תכונת הקלטת טלפון מובנית, שזמינה באמצעות רבדי הבינה המלאכותית שכאמור יוטמעו במערכת ההפעלה.

אירוע המפתחים של אפל: הבינה המלאכותית משתלטת על מערכות ההפעלה

אפשרות הקלטת שיחות הטלפון החדשה תופיע על המסך במהלך שיחה חיה. הקשה על כפתור ההקלטה תפעיל את ההקלטה ותתריע בפניך ובפני האדם האחר שהשיחה מוקלטת. גל קול מציין את רמת השמע של ההקלטה, בעוד שטיימר מראה כמה זמן ההקלטה כבר פועלת.

בתום ההקלטה הקובץ יישלח לאפליקציית פתקים שם ניתן יהיה להפעיל אותה. באמצעות טכנולוגיית Apple Intelligence המופעלת על ידי AI, ההקלטה מתומללת אוטומטית לקריאה. בנוסף ניתן לבקש מה-AI לסכם את הקריאה באופן מקוצר יותר. ההקלטה והתמלול יישמרו גם לעיון עתידי. ניתן יהיה גם לחפש טקסט ספציפי בתמלול ואפילו לשלב חלקים מהשיחה עם הערות אחרות.

אייפון (צילום: אינגאימג)
אייפון (צילום: אינגאימג)

יכולת התמלול תתמוך בשלב ראשון באנגלית, ספרדית, צרפתית, גרמנית, יפנית, סינית מנדרינית, קנטונזית ופורטוגזית. מהשבוע IOS18 זמין לכל אחד כגרסת בטא של מפתחים המיועדת לאיתור תקלות. כעיקרון גרסאות ביטא אינן מומלצות להורדה לאלה שאינם מתמצאים היטב בתחום הסלולר. לכל השאר מומלץ להמתין בסבלנות עוד חודשיים, למערכת ההפעלה החדשה.