חברת הסטארט-אפ הישראלית Revealense, שפעלה עד היום מתחת לרדאר ובמימון עצמי, חושפת פתרון טכנולוגי מבוסס AI ולמידה עמוקה בשם illuminator המהווה צעד גדול קדימה בתחום הטכנולוגיות לניתוח התנהגות אנושית וכולל מספר פריצות דרך בתחום שנרשמו כפטנטים.

Revealense נוסדה בשנת 2021 על ידי דב דונין, מנכ"ל החברה, שגיבש סביבו צוות של מומחים מתחומי הפסיכולוגיה והנוירופסיכולוגיה, מתמטיקה, AI, ראייה ממוחשבת, רשתות נוירונים ועוד. החברה ממוקמת בפתח תקווה ומעסיקה 10 עובדים.

מערכת illuminator שהחברה פיתחה מנתחת התנהגות אנשים המצולמים בווידאו (בשידור חי או מוקלט) באמצעות בינה מלאכותית. לראשונה בתחום זה, המערכת יודעת לזהות את ההקשר המדויק של הצילום כמו: ראיון עבודה, בדיקת אמינות, תחקור גורם עוין, אבחון מצב נפשי – והיא מפעילה את האלגוריתמים המתאימים לסיטואציה הספציפית.

לוח מחוונים מציג בפני המשתמש את האופן שבו מספר רשתות נוירונים עוקבות בזמן אמת אחר מאפיינים פיזיולוגים שמשתנים במהלך הצילום עקב שינויים בלתי רצוניים במערכת העצבים כמו: שינויים בפיגמנטציה של העור, זרימת דם ודופק, שינויים בקול, מצמוץ עיניים, הבעות הפנים וסימנים לפריקה עצבית (תזוזה של שרירי פנים שמשכה כעשירית השנייה). במהלך ניתוח המדדים הללו מציגה המערכת את השינויים במצב הרגשי והחשיבתי של המצולם ואת התוכן המדויק שהטריד אותו וגרם לו לתגובה עצבית או מתח.

על בסיס פרמטרים אלה, המערכת מפיקה מעין DNA מנטלי של המצולם שמאפשר למנהלים, חוקרים ופסיכולוגים לקבל החלטות איכותיות, מדויקות והוגנות לגביו. לראשונה בתחום זה, רשת נוירונים נוספת ששולבה במערכת מבצעת תהליך של בדיקה הדדית של הפרמטרים השונים (cross reference) כדי לאמת את הממצאים, לזהות רמת עקביות ולכייל את התוצאה. טכנולוגיה זו נרשמה כפטנט והיא פותרת בעיות של פתרונות אחרים בשוק שעוקבים אחר מדד אחד בלבד או מספר מדדים אך ללא בדיקה הדדית ביניהם. החתימה המנטלית מזהה תכונות, כוונות, צפי לתגובות או שינויים מנטליים מתפתחים, במצבים שונים ועוד.

פריצת דרך נוספת של illuminator, שאף היא נרשמה כפטנט, היא הגישה של AI אתי, אחראי והוגן שהוטמעה בה. המודלים של המערכת מנטרלים השפעות תרבותיות ומספקים תובנות שוויוניות, ללא הטיות ואפליות וללא השפעה של אזור גיאוגרפי, דת, שפה, לאום, גזע וכו' 

דב דונין, מייסד ומנכ"ל Revealense: "אנו מספקים כיום מערכת דיפטק ידידותית לזיהוי הפרופיל ההתנהגותי ומאפייני האישיות של אנשים ומעניקים למקבלי ההחלטה כלים רבי עוצמה להבנת האדם שמנגד ולקבלת החלטות מדויקות, הוגנות ושוויוניות. המערכת היא קלה להטמעה במודל שירות ענן (SaaS) וניתנת לשימוש בהיקף רחב. לדוגמא, בדיקת התפתחות טראומה נפשית, זיהוי פוטנציאל לאלימות, אבחון מהימנות ועוד".

שוקי היעד: ביטחון, בריאות הנפש, זיהוי דיפ-פייק

Revealense פועלת כיום בשלושה שוקי יעד מרכזיים שבהם יש לה כבר לקוחות בארץ ובעולם:

מוסדות בריאות נפש - הזקוקים לפתרון איכותי לזיהוי מצב מנטלי, פערים בין מצב אמיתי למצב מוצהר, סיוע בתהליך הטיפול, זיהוי גורמים לטראומה ולחרדות ועוד. שוק זה צפוי לצמוח להיקף כספי של 20 מיליארד דולר בארה"ב עד שנת 2027 עם קצב צמיחה שנתי ממוצע של 30%.

גופי ביטחון הציבור, ביטחון המולדת – הזקוקים לפתרון עבור חדרי חקירות, עבור בדיקות של אמינות מידע, בדיקה מרוחקת של אמינות אנשים ופרופילים של אנשים. שוק זה צפוי לצמוח ל-20 מיליארד דולר בארה"ב עד שנת 2025 עם קצב צמיחה שנתי ממוצע של 20%.  

שוק זיהוי הדיפ-פייק – שוק שצומח במהירות על רקע חששות של ממשלות, גופי מדיה, מותגים, מוסדות פיננסיים ועוד מפני נזקים של סרטוני וידיאו מזויפים מסוג זה. השוק צפוי לצמוח להיקף כספי של 40 מיליארד דולר בארה"ב עם קצב צמיחה שנתי ממוצע של 33.5%.